2.YIL BLOK KREDİLERİ
BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
Büyüme, Gelişme ve Davranış | 41 | 16 | 57 | - | - | - | 4 | 4 | 63 | 124 | 7 |
Beyin ve Duyular | 92 | 24 | 116 | 42 | - | 4 | 8 | 54 | 74 | 244 | 10 |
Kan | 31 | 16 | 47 | 20 | - | - | - | 20 | 73 | 140 | 7 |
Savunma | 32 | 16 | 48 | 16 | - | - | - | 16 | 76 | 140 | 7 |
Etik ve Tıbbi Araştırma Teknikleri | 35 | - | 35 | 56 | - | - | - | 56 | 45 | 136 | 7 |
Zedelenme | 36 | 8 | 44 | - | - | - | 6 | 6 | 26 | 76 | 5 |
Biyolojik Etmenler | 37 | 16 | 53 | 22 | - | - | - | 22 | 53 | 128 | 7 |
Seçmeli - 2 | |||||||||||
İşitme Engellilerle İletişim ve Türk İşaret Dili | 4 | ||||||||||
Hekim Rolleri | 4 | ||||||||||
Birey, Toplum ve Hekim | 4 | ||||||||||
Kök Hücre ve Gen Tedavisi | 4 | ||||||||||
Spor Hekimliği | 4 | ||||||||||
Tıbbi İngilizce | 4 | ||||||||||
Tıbbi Türkçe | 4 | ||||||||||
Klinik Beceri Eğitimi - 2 | 176 | 3 | |||||||||
Mesleki Beceri Eğitimi - 2 | 3 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
2.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Büyüme, Gelişme ve Davranış
Blok İsmi | Büyüme, Gelişme ve Davranış | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 5 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimleri (MDU), video gösterimi, probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Embriyonal ve fetal gelişimin, organogenezin temel özelliklerinin kavranması, yenidoğan, çocukluk ve puberte dönemlerinin yapısal ve işlevsel özelliklerinin tartışılması amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Yenidoğan döneminin temel fizyolojik, biyokimyasal, endokrin, anatomik özelliklerini açıklayabilecek | |||
Büyüme-gelişme açısından çocukluk çağının dönemlerini tanımlayabilecek | |||
Bilişsel, psikoseksüel, psikososyal gelişim kuram ve kuramcılarını açıklayabilecek | |||
Ergenliğin nörobiyolojik ve psikososyal temellerini açıklayabilecek | |||
Simüle ortamda standardize hasta ile görüşme yapabilecek | |||
Simüle ortamda çocukta antropometrik ölçüm yapabilecek¬ | |||
Simüle ortamda solunum öykü ve fizik muayene yapabilecek | |||
Göğüs arka-ön grafisi değerlendirebilecektir. |
Etik ve Tıbbi Araştırma Teknikleri
Blok İsmi | Etik ve Tıbbi Araştırma Teknikleri | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, biyoistatistik laboratuar uygulama, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Tıbbi etiğin temel ilkeleri ile temel tıbbi araştırma tekniklerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Epidemiyolojiyi tanımlayabilecek | |||
Bilimsel araştırma aşamalarını sıralayabilecek | |||
Sağlık bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek | |||
Tıbbi araştırma verisini bilgisayar destekli analiz edip yorumlayabilecektir. |
Beyin ve Duyular
Blok İsmi | Beyin ve Duyular | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 9 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, anatomi laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuaruygulamaları, histoloji laboratuaruygulamaları, farmakolojilaboratuaruygulamaları, klinik beceri eğitimleri (MDU), probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Sinir sistemi ve işleyişini ele alan biyomekanik ve kontrol bloğunun tamamlayıcısı olarak, sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, yapısı, işlevi, duyusal bilginin algılanması ve entegrasyonu ve santral sinir sistemi ile ilgili ilaçların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Santral sinir sistemi, serebellum hücresel organizasyonunu açıklayabilecek | |||
Santral sinir sistemi embriyolojik gelişimi açıklayabilecek | |||
Beyin sapı, kranial sinirler, talamus, beyni saran zarlar, ventriküler sistem, beyin arter ve venleri, bazal gangliyonlar, serebellum, serebral korteks anatomisi ve fonksiyonları açıklayabilecek | |||
Beyin sapı, kranial sinir, serebellum, bazal gangliyonlar, korteks hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguları açıklayabilecek | |||
Kuramlar ve tanımlarıyla öğrenme ve duyguları tanımlayabilecek | |||
Nöronal metabolizma ve sentezi açıklayabilecek | |||
Otonom ve dopaminerjik sisteme etkili ilaçları sıralayabilecek | |||
Nöronal plastisite kavramını tanımlayabilecek | |||
Beyin elektriksel aktivitesi ve uyku ile ilişkisini açıklayabilecek | |||
Derinin yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilecek | |||
Göz küresi ve ilişkili yapıların anatomisini ve görme fizyolojisini açıklayabilecek | |||
Kulak ve ilişkili yapıların anatomisini ve işitme fizyolojisini açıklayabilecek | |||
Yüzeyel, visseral, derin duyuları anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Dermatom tanımlayabilecek | |||
Kortikal duyuları tanımlayabilecek anatomik ve fonksiyonel yapıları söyleyebilecek | |||
Denge duyusunda vestibüler sistemin rolünü açıklayabilecek | |||
Koku ve tat duyularının anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Kafa çiftlerini söyleyebilecek, anatomik ve fizyolojik temellerini açıklayabilecek | |||
Genel ve lokal anestezikleri mekanizmaları üzerinden açıklaabilecek | |||
Görme ve işitmenin biyofizik temellerini açıklayabilecektir. | |||
Konu başlıkları: | |||
Beyin sapı | |||
Kranial sinirler | |||
OSS ve OSS ilaçları | |||
Serebellum | |||
Serebral kortikal alanlar, bellek-öğrenme, limbik sistem | |||
Talamus | |||
Hipotalamus | |||
Bazal gangliyonlar | |||
Beyin zarları, BOS, kanlanma, metabolizma | |||
Beyin dalgaları - uyku | |||
Derinin yapısı ve fonksiyonları | |||
Somatik duyu | |||
Kortikal duyular | |||
Görme | |||
İşitme | |||
Denge | |||
Koku | |||
Tad | |||
Kafa çiftleri | |||
Genel ve lokal anestezikler | |||
Beceriler: | |||
Simüle ortamda inspeksiyon, perküsyon, palpasyon ve oskültasyon | |||
Simüle ortamda kranial sinir muayenesi, motor muayene, serebellum refleks muayenesi, duyu muayenesi | |||
Simüle ortamda otoskop oftalmoskop ve diapozon kullanımı |
Kan
Blok İsmi | Kan | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, histoloji laboratuar uygulamaları, patoloji laboratuar uygulamaları, kan bankası uygulamaları, klinik beceri eğitimleri (MDU), probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Kanın özelliklerinin, bileşenlerinin, ilgili sistemlere ait bileşenlerin disfonksiyonu ya da eksikliğinde gelişecek patolojilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Kanın yapısı ve fonksiyonlarını açıklayabilecek | |||
Kanama nedenlerini sınıflayabilecek, pıhtılaşma mekanizmalarını ve sonuçlarını açıklayabilecek | |||
Şok ve tedavi prensiplerini açıklayabilecek | |||
Anemileri sınıflayabilecek ve mekanizmalarıyla açıklayabilecek | |||
Sağlıklı dolaşımın temel prensipleri ve dolaşım bozuklarını açıklayabilecek | |||
Kan grubu tayini yapabilecek | |||
Periferik yayma yapabilecek | |||
Konu başlıkları: | |||
Lokal kan akımının kontrolü | |||
Hemoglobin | |||
Ödem | |||
Şok | |||
Kök hücre | |||
Kan bankası | |||
Kan akımının temel prensipleri | |||
Demir metebolizması | |||
Anemi | |||
Myleodisplatik anemiler | |||
Nutrisyonel anemi | |||
Hemolitik anemi | |||
Hbopati | |||
Tromboz | |||
DIC | |||
Pıhtılaşma sistemine etkili ilaçlar |
Savunma
Blok İsmi | Savunma | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 4 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, histoloji laboratuar uygulamaları, patoloji laboratuar uygulamaları, kan bankası uygulamaları, klinik beceri eğitimleri (MDU), probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | İmmün sistemin özelliklerinin, bileşenlerinin, ilgili sistemlere ait bileşenlerin disfonksiyonu ya da eksikliğinde gelişecek patolojilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Enflamasyonu sınıflayacak, oluşum mekanizmalarını ve sistemik etkilerini açıklayabilecek | |||
Antienflamatuvar ilaçları sınıflayacak ve etki mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Bağışıklık sistemini, bileşenlerini, ilişkili hastalıkların mekanizmalarını ve tedavilerinde kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Hasar ve onarım mekanizmalarını açıklayabilecek. | |||
Batın öyküsü alabilecek ve fizik muayene yapabilecek | |||
Kalp öyküsü alabilecek ve fizik muayene yapabilecek | |||
Ayakta direkt batın grafisinde normal yapıları değerlendirebilecektir. | |||
Konu başlıkları: | |||
Lenfoid sistem bilgisi | |||
Doğal bağışıklık | |||
Adaptif bağışıklık | |||
Ateş, akut faz | |||
Ağrı | |||
Kronik enflamasyon ¬ | |||
Bağışıklama | |||
Nonsteroidler | |||
İmmun sistemi uyaran ilaçlar | |||
Onarım | |||
T/B lenfositler | |||
Aşırı duyarlılık reaksiyonları | |||
Self tolerans | |||
Vaskülitler | |||
İmmunglobulinler | |||
Yara iyileşmesi | |||
Kompleman | |||
Tıp etiği |
Zedelenme
Blok İsmi | Zedelenme | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, patoloji laboratuar uygulamaları, klinik beceri eğitimleri (MDU), video gösterimi, probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Patoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Hipoksik, fiziksel ve kimyasal zedelenme, hücre ve dokuların zedelenmeye verdikleri yanıt ile değişim sürecinin ve etkenlerinin hastalık oluşumundaki rolünün öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Doku ve organlardaki farklı radyasyon cevaplarını tanımlayabilecek | |||
Radyasyonun akut etkilerinin ortaya çıkmasında etkili faktörleri ve bulguları açıklayabilecek | |||
Radyasyonun kronik etkilerini açıklayabilecek | |||
Radyasyondan korunma prensiplerini açıklayabilecek | |||
İlaçların toksik etkilerini açıklayabilecek | |||
Akut intoksikasyon ve tedavisini tanımlayabilecek | |||
Çevre ve iş sağlığı ve sağlığı ve güvenliği hakkında farkındalık kazanacak | |||
Beceriler: | |||
Simüle ortamda subkutan veintramüsküler enjeksiyon | |||
Simüle ortamda sütür atma | |||
Simüle ortamda apse açma |
Biyolojik Etmenler
Blok İsmi | Biyolojik Etmenler | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Zorunlu | ||
Blok Süresi | 4 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, patoloji laboratuar uygulamaları, klinik beceri eğitimleri (MDU), video gösterimi, probleme dayalı öğrenme oturumları, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Patoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | ||
Bloğun Amacı | Biyolojik etkenlerinin hastalık oluşumundaki rolünün öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Enfeksiyon hastalıklarına neden olan canlı türlerini ve etken konak etkileşimini belirleyen faktörleri açıklayabilecek | |||
Viruslar, bakteriler, mantarlar ve parazitlerin genel özelliklerini ve hastalık oluşturma mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Antimikrobial ajanların etki mekanizmalarını, etki spektrumunu ve antimikrobial direnci, endemi, epidemi, pandemi ve sporadi, prevalans, insidans, atak hızı, fatalite kavramlarını tanımlayabilecek | |||
Enfeksiyon hastalıklarına neden olan mirkroorganizmaları fark edebilecek ve tanı yöntemlerini söyleyebilecek | |||
Enfeksiyon hastalıklarına neden olan canlı türlerini genel özellikleri ile söyleyebilecek | |||
Etken konak etkileşimini belirleyen faktörleri açıklayabilecek | |||
Virüslerin genel özelliklerini, vücut yerleşim yerlerini açıklayabilecek | |||
Virüslerin çoğalma mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Önemli virüslerin insanda hangi hastalıklara neden olduğunu ve bu hastalıklara nasıl yol açtıklarını (hasarlama mekanizmalarını) söyleyebilecek | |||
Prionların genel özelliklerini söyleyebilecek | |||
Bakterilerin hücre yapısını açıklayabilecek | |||
Bakterilerin nasıl çoğaldığını açıklayabilecek | |||
İnsan vücudunun florasını tanımlayabilecek | |||
Bakterilerin hedef dokuda nasıl hasar yaptığını açıklayabilecek | |||
Mantarların hücre yapılarının nasıl olduğunu açıklayabilecek | |||
Morfolojik yapılarına göre mantarların farklarını açıklayabilecek | |||
Mantarların üreme özelliklerini açıklayabilecek | |||
Mantarların tanı yöntemlerini sayabilecek | |||
Mikoz etkenlerinin hasar mekanizma yöntemlerini açıklayabilecek | |||
Parazitlik kavramını açıklayabilecek | |||
Parazitlerin morfolojilerine göre sınıflandırabilecek | |||
Protozoaların üreme ve çoğalma şekillerini sayabilecek | |||
Protozoaların insanda çoğalmasının bulaşmaya ve patogeneze etkisini söyleyebilecek | |||
Parazitlerin insana hangi yollarla ve virülans faktörleri ile yerleşebildiğini açıklayabilecek | |||
Parazitlerin patojen etkilerini sayabilecek | |||
Parazitlerin hasar oluşturma mekanizmalarını örnek vererek açıklayabilecek | |||
Antibakteriyellerin etki mekanizmalarını söyleyebilecek | |||
Antibakteriyellerin etki derecelerine göre sınıflandırabilecek | |||
Antimikrobik spektrumu açıklayabilecek | |||
Antibakteriyel direnci açıklayabilecek | |||
Antibiyotiklere karşı gelişen direnç mekanizmalarını açıklayabilecek | |||
Gram pozitif ve negatif hücre duvarı yapısını, farklarını ve önemini söyleyebilmeli | |||
Bakteri morfolojilerini açıklayabilecek | |||
Bakterilerin sınıflandırılmasındaki klinik önemi olan parametrelere örnek verebilecek | |||
Klinik örneklerde bakteriye ait yapıların nasıl incelendiğini açıklayabilecek | |||
Mikroorganizmaların üretilmesi için kullanılan yöntemleri sayabilecek | |||
Antimikrobiyal duyarlılık testlerini sayabilecek | |||
Mantarların incelenmesi için kullanılan yöntemleri sayabilecek | |||
Parazitlerin incelenmesi için kullanılan yöntemleri sayabilecektir. | |||
Beceriler | |||
Simüle ortamda kene çıkartma | |||
Simüle ortamda su numunesi alma, bakiye klor ölçme |
İşitme Engellilerle İletişim ve Türk İşaret Dili
Blok İsmi | İşitme Engellilerle İletişim ve Türk İşaret Dili | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Seçmeli | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, tartışma, beceri eğitimi, münazara, alan ziyareti, video gösterimi, deneyim paylaşım oturumları, festival, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%20), portfolyo (%30), beceri sınavı (%50) | ||
Bloğun Amacı | Engelli kültürü hakkında anlayış kazanılması, işitme engelli bireylerle iletişim/görüşme becerilerinin geliştirilmesi ve Türk İşaret Dilinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Engellilik kavramını tanımlayabilecek | |||
Farklı engellilik türlerini fark edebilecek | |||
İşitmenin nasıl gerçekleştiğini ve ne tür durumlarda sağırlık/duyma kayıpları olduğunu açıklayabilecek | |||
Odyolojik tanı-tedavi-birincil koruma konusunda anlayış kazanabilecek | |||
İşitme engelli bireylerle iletişim/görüşme becerilerini geliştirebilecek | |||
Farklı hasta grubu olarak işitme engellilerin kültürü hakkında anlayış kazanabilecek | |||
İşitme engelli bireylerle işaret dilini kullanarak iletişim kurabilecek | |||
İşaret dili kullanan bireylerin kapsamlı bir şekilde öyküsünü alabilecek, fizik muayene yapabilecek | |||
Engelli bireylerin sağlığını tehdit eden çevresel, kültürel, davranışsal etmenleri analiz edebilecek, | |||
Engelli bireylerin hastalıklardan korunma ve sağlığını geliştirmede temel prensipleri analiz edebilecek | |||
Engelli bireylerin refahı için sorumluluk almayı benimseyebilecek | |||
Engelli bireylerle ilgili deneyimler ve etkinlikler üzerinden refleksiyon yapabilecek | |||
Engelli bireylerle ilgili farkındalığın geliştirilmesi için akranlarına ve topluma liderlik yapabilecek | |||
Engelli bireylerle, akranlarıyla ve eğiticileri ile iyi ilişkiler kurmaya karşı isteklilik gösterebilecek, saygı, güven, işbirliği içerisinde bulunabilecek | |||
Program etkinliklerine içtenlikle ve aktif olarak katılabilecek yaratıcılığını geliştirebilecek | |||
Toplumdaki dezavantajlı engelli bireylerin sağlık hizmeti alma sürecinde yaşadıkları sorunları analiz ederek toplumsal sorumluluk çerçevesinde etkinlikler planlayabilecek, yürüterek değerlendirebilecektir. |
Hekim Rolleri
Blok İsmi | Hekim Rolleri | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Seçmeli | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, tartışma, beceri eğitimi, alan ziyareti, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması, festival, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) | ||
Bloğun Amacı | Uzman, lider, eğitici, profesyonel, iletişim becerilerine sahip ve sağlığı savunucu hekim rollerine ilişkin anlayış kazanılması, kişisel ve mesleki kimliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Tıp mesleğinin evreleri içinde hekimlik değerlerinin nasıl değişime uğradığını açıklayabilecek | |||
Profesyonalizmin mezun hekimin yetkinlik alanı olduğunu söyleyebilecek | |||
Profesyonalizm kavramının farklı bireysel algılar ve kültürel yapılardan etkilendiğini söyleyebilecek | |||
Mesleki uygulamaları etkileyen faktörleri tartışabilecek | |||
Profesyonel değerlerin nasıl geliştirilebileceği hakkında yorum yapabilecek | |||
Farklı bir kültürü deneyimleyerek, kültürel çeşitliliğin sağlık hizmetlerindeki önemini ark edebilecek | |||
Sağlık bakım hizmetlerinde sağlık hizmet profesyonellerinin iş alanlarını ve görevlerini, ekip içindeki önemini tanımlayabilecek, | |||
Sağlık hizmet profesyonelleri ile etkin iletişim yollarını tartışabilecek | |||
Mesleki örgütlülüğün sağlık hizmetleri ve mesleki uygulamalar için önemini kavrayabilecek | |||
Hekim haklarının temellerini açıklayabilecek ve savunuculuğunu yapabilecek | |||
Hasta haklarının tıp uygulamaları için önemini kavrayabilecek ve savunuculuğunu yapabilecek | |||
Bireysel olarak öğrenme stilini belirleyecek, öğrenme davranışlarını geliştirmek için plan yapabilecek | |||
Öğrenmeyi bilişsel, davranışsal ve yapılandırmacı kuramlara ait temel ilkeler üzerinden açıklayabilecek | |||
Pedagoji ve androgoji kavramları arasındaki farkları açıklayabilecek | |||
Erişkin öğrenmesinin özelliklerini açıklayabilecek, bu ilkeler üzerinden kendi öğrenme süreçlerini analiz edebilecek | |||
Dünyada ve Türkiye’de tıp eğitimindeki gelişmeleri fark edebilecek | |||
Fakültemizde öğrenmeyi teşvik eden ve engelleyen faktörleri analiz edebilecek, daha nitelikli tıp eğitimi için öneriler sunabilecek | |||
Büyük, küçük grup eğitim yöntem ve tekniklerini kavrayabilecek | |||
Bir sunum hazırlayarak sunabilecek | |||
Sağlık yönetiminde temel kavramları tanımlayabilecek | |||
İl Sağlık Müdürlüğü, üniversite,hastane, Toplum Sağlığı Merkezleri ve Halk Sağlığı Merkezleri’nin işlevlerini fark edebilecek | |||
Ülkemiz sağlık yönetimini şematize edebilecek | |||
Sağlık bakım hizmetlerinde ekip çalışmasını benimseyebilecek | |||
Hekimin yöneticilik, liderlik rolünü tanımlayabilecek | |||
Yöneticilik ve liderlik rolünü geliştirebilmek için kendisini analiz edebilecek | |||
Hasta güvenliğini tehlikeye atabilecek işleme, sisteme, ihmale ve uygulamaya bağlı oluşabilecek hataları tanımlayabilecek | |||
Sağlık bakım hizmetleri için hasta güvenliğini ve hasta güvenlik kültürünü geliştirmeyi önemseyebilecek | |||
Stresle baş etme, çatışma çözümü, insiyatif alma yollarını fark edebilecek | |||
Kariyer planı yaparak gelecek mesleki yaşantısı için yansıtma yapabilecek | |||
Toplumsal sorumluluk çerçevesinde etkinlikler planlayabilecek, yürütebilecek ve değerlendirebilecek | |||
Hekim rollerini geliştirmeye yönelik proje üretebilecek | |||
Mesleki farkındalığın geliştirilmesi için akranlarına ve topluma liderlik yapabilecektir. |
Spor Hekimliği
Blok İsmi | Spor Hekimliği | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Seçmeli | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) | ||
Bloğun Amacı | Spor ile ilişkili yaralanma ve hastalıkların temel tanı, tedavi ve koruyucu hekimlik yaklaşımlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Spor hekimliği ile ilgili temel kavramları tanıyabilecek | |||
Birinci basamak sağlık hizmetlerinde spor hekimliği ile ilgili uygulamalara ait bilgi, beceri ve tutum kazanabilecek | |||
Spor ile ilişkili yaralanma ve hastalıkların temel tanı, tedavi ve koruyucu hekimlik yaklaşımları hakkında farkındalık kazanabilecek | |||
Sporcu için diyet listesi hazırlayabilecek | |||
Doping, doping test prosedürleri, doping yöntem ve maddeleri hakkında farkındalık kazanacak | |||
Sporcu muayenesi yapabilecek | |||
Spor yaralanmalarında ilk yardım yapabilecek | |||
İntraartiküler ve yumuşak doku enjeksiyonu yapabilecek | |||
Sağlıklı yaşam tarzı için önerilen egzersiz reçetelemeleri hakkında farkındalık kazanabilecek | |||
Sağlık için spor’ farkındalığının geliştirilmesi için akranlarına ve topluma liderlik yapabilecektir. |
Kök Hücre ve Gen Tedavisi
Blok İsmi | Kök Hücre ve Gen Tedavisi | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Seçmeli | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) | ||
Bloğun Amacı | Günümüzde klinik uygulamaları her geçen gün artan ve geliştirilen kök hücre ve gen tedavisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve gelecekte bu alandaki çalışmalara öğrencilerin eğilimini arttırmaktır. | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Kök hücre yapısı ve özellikleri tanımlanabilecek | |||
Kök hücrelerin deney hayvanları ve klinikte nasıl kullanıldığını kavrayabilecek | |||
Gen tedavisi kavramı ve nasıl uygulanabileceği kavrayabilecek | |||
Gen tedavisi yöntemleri ve gen tedavisinin nasıl yapılabileceği hakkında farkındalık kazanacaktır. | |||
Kök hücre ve gen tedavisi uygulamalarının etik ve yasal yönlerini kavrayabilecek ve tartışabilecektir. |
Birey, Toplum ve Hekim
Blok İsmi | Birey, Toplum ve Hekim | ||
Eğitim Dili | Türkçe | ||
Ders Tipi | Seçmeli | ||
Blok Süresi | 3 hafta | ||
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, tartışma, oyunlaştırma, alan ziyareti, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme | ||
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) | ||
Bloğun Amacı | Korunmaya muhtaç kadınlar, çocuk ve yaşlılar, ruhsal problem yaşayan hastalar, suç işleyen bireyler ile toplum içinde azınlık statüsünde olan etnik gruplar ve farklı davranış kalıbı gösteren dezavantajlı grupların yaşam tarzlarını, sağlık sorunlarını ve sağlıklarını etkileyen etmenleri tartışmak hedeflenmektedir | ||
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | ||
Bireyi ve toplumu oluşturan öğeleri tanıyabilecek | |||
Sağlık sosyolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek | |||
Kültürler arası etkileşimde ve kültürleri anlamada hekimin rolünü tanımlayabilecek | |||
Alt kültürler ve alt kültür ortamında hekimlik ve ilgili farkındalık kazanabilecek | |||
Toplumu oluşturan dezavantajlı grupları (kadınlar, çocuklar, yaşlılar, alt kültürler, cinsel yönelimleri farklı olan bireyler) ve ilgili kurumları tanıyabilecek | |||
Ön yargı ve damgalama ile ilgili tutum ve davranışların farkına varabilecek | |||
Dezavantajlı grupların sağlığını korumaya yönelik proje üretebilecek | |||
İnanç temelli ötekileştirme kavramını ve sonuçlarını açıklayabilecek | |||
Cezaevinde yaşam ile ile ilgili farkındalık kazanabilecek, cezaevindeki bireylerin yaygın sağlık sorunlarını söyleyebilecek | |||
Kişilerarası ilişkilerde algı, sosyal kimlik, ötekileştirme, önyargı, ayrımcılık ve damgalama kavramlarını ayırtedebilecek | |||
Suç ve suça ilişkin sosyolojik temelleri açıklayabilecek | |||
Kadın, çocuk ve yaşlılara yönelik ayırmcılığı, bu gruplara yönelik şiddeti farkedebilecek | |||
Cinsel yönelimlerle ilgili temel kavramları ayırtedebilecek | |||
Cinsel yönelimi farklı bireylerin ve ailelerinin kültürleri hakkında farkındalık kazanabilecek | |||
Toplum Ruh Sağlığı Merkezini tanıyabilecek | |||
Cezaevi hekimliği ile ilgili farkındalık kazanabilecek |