3.YIL BLOK KREDİLERİ
BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
Tıpta Profesyonellik -1 | 36 | - | 36 | - | - | 4 | - | 40 | - | 40 | 2 |
Gebelik ve Doğum | 38 | 8 | 46 | 12 | - | - | 4 | 16 | 38 | 100 | 5 |
Tümörler | 22 | 12 | 34 | 4 | - | - | - | 4 | 46 | 84 | 5 |
Solunum Dolaşım | 56 | 16 | 72 | 8 | - | - | 4 | 12 | 24 | 108 | 6 |
Travma | 34 | 16 | 50 | 16 | - | - | 4 | 20 | 6 | 76 | 5 |
Enfeksiyon | 48 | 16 | 64 | 16 | - | - | 4 | 20 | 56 | 140 | 6 |
Endokrin | 51 | 16 | 67 | - | - | - | - | - | 73 | 140 | 6 |
Sindirim Sistemi | 36 | 8 | 44 | 8 | - | - | - | 8 | 48 | 100 | 5 |
Yaşlanma | 26 | 8 | 35 | - | - | - | - | - | 49 | 84 | 5 |
Nöropsikiyatriye Giriş | 38 | 16 | 54 | - | - | - | - | - | 38 | 92 | 5 |
Seçmeli - 3 | |||||||||||
Fiziksel Aktivite ve Ergonomi | 4 | ||||||||||
Orta Doğu ve Afrika Enfeksiyonları | 4 | ||||||||||
Sağlık Turizmi | 4 | ||||||||||
Sağlıklı Yaşam Tarzı | 4 | ||||||||||
Tıpta İnsan Bilimleri | 4 | ||||||||||
Girişimcilik ve Yenilikçilik | 4 | ||||||||||
Fertilitite / İnfertilite | 4 | ||||||||||
Gıda ve Sağlık | 4 | ||||||||||
Klinik Beceri Eğitimi - 2 | 240 | 3 | |||||||||
Mesleki Beceri Eğitimi - 2 | 3 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
3.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Tıpta Profesyonellik-1
Blok İsmi | Tıpta Profesyonellik-1 |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 2 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, vaka tartışması, seminer, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma, saha uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri | Portfolyo hazırlama (%100) program süresince öğrencilerin aktivitelerini belgeleyen kişisel gelişim dosyası hazırlanacaktır. |
Bloğun Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Bilimsel bir araştırmayı planlayıp, uygulayacak ve bilimsel bir yazıya dönüştürebilecektir. | |
Blok başlıkları | |
Kanıta dayalı tıp | |
Makalede kanıtsal bilgilerin değerlendirilmesi | |
Makalenin istatistiksel açıdan değerlendirilmesi | |
Makalenin bölümleri ve makale değerlendirme | |
Araştırma planlama/özet yazımı ve poster hazırlama |
Gebelik ve Doğum
Blok İsmi | Gebelik ve Doğum |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), Anatomi laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Gebelik sürecinin, gebelik sırasında ve sonrasında oluşan hastalıkların oluşum mekanizmalarının, tanı, tedavi ilkelerinin ve koruyucu sağlık hizmetlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Fertilizasyon sonrası anne vücudunda ortaya çıkan anatomik, fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikleri açıklayabilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Gebe izlemi nasıl yapılmalıdır? | |
Gebelik ve doğum terminolojisi | |
Leopold manevraları | |
Doğum eyleminin moleküler, endokrin ve fizyolojik esasları | |
Normal travay izlemi nasıldır? | |
Normal puerperyum nedir, puerperal dönemde kadın organizmasında ortaya çıkan değişiklikler | |
Normal puerperal dönemde anneye yapılması gerekenler | |
Puerperal dönemde karşılaşılabilecek sorunlar (kanama, enfeksiyon, akciğer problemleri vb..) | |
Çoğul gebelik tanımı, oluşum mekanizmaları ve takibi | |
Kronik hastalıklar ve gebelik (Diabet, hipertansiyon, organ yetmezlikleri, kalp hastalıkları vb.) | |
Sezaryenle doğum | |
Yenidoğanın ilk bakısı | |
Doğum travmaları ve korunma | |
Gebelikte görülen kanamalar | |
Amniyon sıvının temelözellikleri | |
Amniyon sıvı miktarınındeğerlendirilmesi | |
Rh uygunsuzluğunda korunma ve tedavi ilkeleri | |
Erken membran rüptürüne yaklaşım | |
Doğum kanalını oluşturan kemik pelvis ve saran yumuşak dokuların anatomik özellikleri | |
Kadında kemik pelvis tipleri nelerdir, bu tiplerin doğum eylemi ile ilişkisi nedir? | |
Gebelik ve teratojenite | |
Gebelikte ilaç ve aşı kullanımilkeleri | |
Doğum öncesi bakım | |
Düşük nedir, anne sağlığı, aile ve toplum açısından önemi | |
Aile planlaması nedir? | |
Güvenli annelik nedir? | |
Riskli gebelik nedir? | |
Beceriler: | |
Jinekolojik obstetrik öykü ve muayene | |
Spekulum kullanma, bimanuel vaginal muayene, smear alma, leopold manevraları | |
Kombine oral kontraseptif danışmanlığı |
Tümörler
Blok İsmi | Tümörler |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 4 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), patoloji laboratuar uygulamaları, mikrobiyoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Tümör oluşum mekanizmalarının, ilgili hastalıkların tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Neoplaziyi tanımlayabilecek | |
Beningn malign ayrımını yapabilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Neoplazi tanımı, isimlendirme | |
Benign-malign ayırımı ve özellikleri | |
Karsinogenezis | |
Preneoplastik durumlar | |
Displazi, anaplazi, insitu, pleomorfizm, diferansiyasyon… kavramları | |
Lökomogenezis | |
Kanser epidemiyolojisi | |
Kanser kayıt ve istatistikleri | |
Kanserden korunma ve tarama programları | |
Kansere predispozan fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler | |
Kanser evrelemesi | |
Kanser ve genetik | |
Lenfoma | |
Antineoplastik ilaçlar | |
Antiemetik ilaçlar | |
Narkotik analjezikler | |
Radyoterapi | |
Genel onkolojik terminoloji (sağkalım, lokal kontrol, küratif, palyatif, adjuvan….) | |
İnvazyon terminolojisi ve süreci | |
Metastaz terminoloji ve süreci | |
Paraneoplastik sendromlar | |
Tümör belirleyicileri | |
Onkolojik cerrahi tipleri | |
Kanserin konağa etkileri | |
Tedavilerin etkileri ve yan etkileri | |
Kansere multidisipliner yaklaşım | |
Ötenazi | |
Beceriler: | |
Meme öykü ve fizik muayene | |
Direk üriner sistem grafisi | |
Ayakta batın grafisi | |
İntradermal enjeksiyon |
Sindirim Sistemi
Blok İsmi | Sindirim Sistemi |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), patoloji laboratuar uygulamaları, mikrobiyoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Sindirim sistemi hastalıkların tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Sindirim sistemi ile semptomları değerlendirebilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
İnflamatuar bağırsak hastalığı patogenezi | |
Gastrointestinal sistem karsinogenezisi | |
Akut karaciğer zedelenmesi | |
Kronik karaciğer hasarı | |
Karaciğerde fibrozis gelişimi ve siroz | |
Görh ve peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
Laksatif-purgatifler, antidiareik ilaçlar ve antiparaziter ilaçlar | |
Karaciğere toksisitesine neden olan ilaç ve toksinler ve antiviral (hepatit b ve c) ilaçlar | |
Gastrointestinal sistemin paraziter enfeksiyonları | |
Sindirim sistemi radyolojisi | |
Kc hasarının biyokimyasal göstergeleri | |
Metabolik kc hastalıklarına genel bakış | |
Karbonhidrat metabolizma bozukluğu ile ilgili hastalıkların fizyopatolojisi | |
Aminoasit ve safra asit metabolizması bozuklukları ve mitokondriyal hastalıklar | |
Kongenital GIS malformasyonları, biliyer atrezi ve diğer safra yolu anomalileri | |
Akut ve kronik pankreatitler | |
Safra kesesi ve safra yolları hastalıkları | |
Görh ve ösefajit | |
Peptik ülser hastalığı | |
Akut ve kronik viral hepatitler | |
Akut kc yetmezliği | |
Siroz ve komplikasyonları | |
Beceriler: | |
Erkek genital öykü ve fizik muayene | |
NG sonda takma | |
Lawman uygulama | |
İntradermal enjeksiyon |
Solunum ve Dolaşım
Blok İsmi | Solunum ve Dolaşım |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 4 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma, |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Solunum ve dolaşım sistemine ait hastalıkların oluşum mekanizmalarının, tanı ve tedavilerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Çocukta temel yaşam desteği yapabilecek | |
EKG değerlendirebilecek | |
Diskus ve inhaler kullanımı eğitimi verebilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Akciğerler, mediasten ve plevra anatomisi | |
Kalp anatomisi | |
Kalp kasının yapısını bozan durumlar | |
Kalp- akciğer hastalıkları tanı yöntemleri | |
Kalbin pompa işlevinin azaldığı durumlar | |
Kalbin beslenmesini bozan durumlar | |
Kalbin elektriksel aktivitesinin bozulduğudurumlar | |
Kalp kapak fonksiyon bozuklukları | |
Kalp zarının işlevini bozan durumlar | |
Enfeksiyonun kalp üzerine olan etkileri | |
Doğumsal kalp hastalıkları | |
Kanın damar çeperine basıncını artıran durumlar (hipertansiyon) | |
Kalbin elektriksel aktivitesinin kaydedilmesi (EKG) (uygulama) | |
Havayolu hastalıkları | |
Plevra hastalıkları | |
Çevresel ve mesleki akciğer hastalıkları | |
Restriktif akciğer hastalıkları | |
Atelektazi | |
Arterial sistem anatomisi | |
Venöz sistem anatomisi | |
Solunum sistemi Anatomisi | |
Hipolipidemik ilaçlar | |
Antihipertansif ilaçlar | |
Periferikvazodilatörler | |
Antianginal ilaçlar | |
Myokard enfarktüsünde ilaç tedavisi | |
Kalp yetmezliği tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
Antiaritmik ilaçlar | |
Antiastmatik ilaçlar | |
Ventilasyonu düzeltmek için kullanılan diğer ilaçlar |
Travma
Blok İsmi | Travma |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Erişkin ve çocuğa yönelik fiziksel ve ruhsal travmaların fizyopatolojisi, epidemiyolojisi, travmayla ilişkili sağlık sorunlarının tanı, tedavi ve adli süreçlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Travmanın tanımını yapabilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Travmanın tanımı | |
Travmalı hastaya yaklaşım | |
Travmalı hastanın transportu sırasında dikkat edilmesi gereken kuralları | |
Travma sonrası hemodinamik değişiklikler | |
Kafatasını oluşturan kemikleri | |
SSS ve periferik sinir sistemi arasında iletimi sağlayan yollar | |
Sinir sistemi iletimini oluşturan anatomik birimler | |
Kafa travmasına eşlik eden erken dönem klinik sorunlar | |
Göğüs travmasının tiplerine göre patolojik ve klinik sonuçlar | |
Karın organlarının topografisi | |
Ekstremite travmalarına acil yaklaşım prensipleri | |
Kırık komplikasyonları | |
Çocuk hastalarda burun yolunun önemi | |
Travmalı hastada adli sorunlar | |
Beceriler: | |
Simüle ortamda kas iskelet sistemi öykü ve fizik muayene | |
Simüle ortamda intravenöz girişim | |
Simüle ortamda atel | |
Simüle ortamda velpau, 8 bandaj, parmak ateli | |
Simüle ortamda direkt extremite grafisi değerlendirme | |
Simüle ortamda extremite yaralanmalarında kanama kontrolü ve kopan uzvun transportu | |
Simüle ortamda dijital sinir blokajı |
Enfeksiyon
Blok İsmi | Enfeksiyon |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 5 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), mikrobiyoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Enfeksiyon hastalıklarının oluşum mekanizmalarının, tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Enfeksiyon hastalıklarının kliniğini tanımlayabilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Enfeksiyonun patolojik sonuçları ve kliniğeyansıması | |
Enfeksiyon hastalıklarının sonuçlarını ve bu sonuçları etkileyenfaktörler | |
Ateş | |
Kemik ve eklem enfeksiyonları | |
Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | |
Beta laktam antibiyotikler | |
Beta laktam dışı antibiyotikler | |
Endokardit | |
Sepsis | |
Deri, yumuşak doku enfeksiyonlarında klinik tablo | |
Menenjitler | |
Ensefalitler | |
Gastrointestinal sistemenfeksiyonları | |
Üst solunum yolu enfeksiyonları | |
Tetanos | |
Zoonotik enfeksiyonlar | |
Deri ve yumuşak doku enfeksiyonlarınınmikrobiyolojisi | |
Antifungaller | |
Viral hepatitlerin patogenezi | |
Kan ve doku parazitozları | |
Deri parazitozları | |
İmmünsupresif hastalarda enfeksiyon | |
İdrar yolu enfeksiyonları | |
Enfeksiyon hastalıklarına giriş | |
Döküntülü hastalıklar | |
Enfeksiyon hastalıklarında epidemiyolojik tanımlar | |
Alt solunum yolu enfeksiyonları | |
Tüberküloz | |
Tüberküloz patogenezi | |
Beceriler: | |
Üretral kateter takma | |
Yara bakımı | |
Boğaz kültürü alma |
Endokrin
Blok İsmi | Endokrin |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), patoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, alan ziyareti, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Endokrin hastalıkların oluşum mekanizmalarının, tanı-tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Endokrin sistem fizyolojik mekanizmasını açıklayabilecek | |
Endokrin sistemi meydana getiren organların bir sistem olarak nasıl çalıştığı, normal fonksiyonların organizasyonu ve kontrolünü açıklayabilecek | |
Hormon eksikliği ya da fazlalığının nasıl ortaya çıktığını, bunun sonuçlarının neler olduğunu açıklayabilecek | |
Klinik biyokimyanın değerlendirdiği işlevler ve bunlarla ilişkili testlerin neler olduğunu (sistem/organ düzeyinde genel yaklaşım) açıklayabilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Endokrin sistem fizyolojisi | |
Endokrin bezlerin anatomik organizasyonu | |
Endokrin sistemi etkileyen majör patolojik olaylar | |
Endokrin hastalıkların tedavisinde kullanılabilecek farmakolojik yöntemler | |
Başlıca endokrin glandlar vehormonlar | |
Hormonların özellikleri (yapıları, sentezleri, sekresyonları, taşınmaları vb) | |
Hormon reseptörleri | |
Plazma membranı, sitozolik ve nükleer sinyal iletiminin mekanizmaları | |
Hipotalamus ve hipofiz arasındaki ilişki ve nöroendokrin kontrol mekanizmaları | |
Endokrin hastalığın mekanizmaları | |
Hastalıklarda reseptörlerin rolü (familyal hiperkolesterolemide ldl reseptörleri gibi) | |
Karaciğerde glukoneogenez için gereken substratlar | |
Postabsorptif durumdan açlık durumuna geçiş: karbonhidrat ve lipidoksidasyonu, keton cisimlerinin üretimi ve kullanımı | |
Kan şeker homeostasisi ve hormonal regülâsyonunun tanımlanması | |
Hipo ve hipergliseminin tanımlanması ve bu bozuklukların klinik önemi | |
Hipotalamus ve hipofiz hastalıkları | |
Adrenal korteks/medulla hastalıkları | |
Tiroid hastalıkları | |
Endokrin pankreas | |
Diabetes mellitus / hipoglisemi, obezite ve ilişkili hastalıklar | |
Hipo ve hiperkalsemi ile seyreden hastalıklar / metabolik kemik hastalıkları | |
Hirsutizm | |
Endokrin aciller – çocukluk dönemi | |
Su metabolizması bozuklukları | |
Çocukluk çağında başlayan diyabet | |
Cinsel farklılaşma bozuklukları | |
Tiroid hormonlarının biyosentezi | |
Adrenal hormonlar | |
Gonad ve steroid hormonlar | |
Endokrin patolojilerde nükleer tıp görüntüleme, tiroit sintigrafisi, radyoaktif iyot tedavisi, paratiroit sintigrafisi diğer endokrin hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılan radyonükleidler, etki mekanizmalarını ve endikasyonları | |
Endokrin hastalıklarda temel radyolojik bulgular | |
Endokrin sistem hastalıkları patolojisi | |
Oral antidiyabetikler ve insülinler | |
Tiroid hormonları hormon preparatları ve benzeri kimyasal maddelerin kötüye kullanımı | |
Sağlık coğrafyası iyot metabolizması | |
Toplumsal anlamda yaşlı nüfusun getirdiği sorunlar | |
Endokrin sistem hastalıklarına genel yaklaşım | |
Fonksiyonel hipofiz adenomları | |
Posterior hipofiz | |
Hipertiroidizm | |
Adrenal insidentalamolar | |
Hipotiroidizm | |
Diyabetin akut- kronik komplikasyonları | |
Adrenal korteksin hipofonksiyonel hastalıkları | |
Tiroid kanserleri | |
Adrenal bezin hiperfonksiyonel hastalıkları | |
Metabolik kemik hastalıkları | |
Tiroid hormonlarının biyokimyası | |
Adrenal hormonların biyokimyası | |
Gonad ve steroid hormonların biyokimyası | |
Çocukluk dönem su metabolizması bozuklukları | |
Endokrin patolojilerde nükleere tıp görüntüleme | |
Beceriler: | |
Boyun ve tiroid bezi fizik muayene | |
Değişik yaş gruplarında öykü alma | |
Aile soyağacı | |
Yenidoğan muayenesi | |
Çocukta baş boyun muayenesi | |
Çocukta solunum kardiyovasküler muayenesi | |
Çocukta karın ve ürogenital muayenesi | |
Çocukta cilt extremite muayenesi |
Yaşlanma
Blok İsmi | Yaşlanma |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), patoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, alan ziyareti, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Yaşlılığa özgü fiziksel ve ruhsal sağlık sorunlarının ve bu sorunlara yönelik koruyucu ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Geriatri ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek | |
Yaşlanmanın biyolojik oluşum sürecini sağlıklı yaşlanma ile ilişkilendirebilecek | |
Geriatrik dönemde bakımın ilkelerini yorumlayabilecek | |
Geriatrik döneme özgü ruhsal, fiziksel, etik ve sosyolojik sorunları ve çözüm yollarını belirtebilecektir. | |
Konu başlıkları: | |
Yaşlanmanın genetik temelleri | |
Yaşlılık döneminde güvenli yaşamınilkeleri | |
Yaşlılık ile birlikte insidansı artan sağlık problemleri (kardiovasküler, pulmoner, ürolojik, onkolojik) | |
Yaşlılıkta beslenme | |
Yaşlılıkta ortaya çıkan bellek sorunları | |
Yaşlılığa özgü hareket sistemi bozuklukları | |
Yaşlı hasta yönetiminin etik ilkeleri | |
Yaşlı hastada ilaç kullanımınınilkeleri | |
Yaşlılığa özgü ruhsal sorunlar | |
Toplumsal anlamda yaşlı nüfusun getirdiği sorunlar |
Nöropsikiyatriye Giriş
Blok İsmi | Nöropsikiyatriye Giriş |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, klinik beceri eğitimi (MDU), bağımsız öğrenme, PDÖ oturumları, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (ÇSS) |
Bloğun Amacı | Merkezi ve periferik sinir sistemi ile ruhsal hastalıkların oluşum mekanizmalarının, bu sistemlerle ilgili hastalıkların tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Simüle ortamda kötü haber verebilecek | |
Simüle ortamda ruhsal muayene yapabilecek- | |
Simüle ortamda mental muayene yapabilecek | |
Simüle ortamda direkt kafa grafisi değerlendirebilecek | |
Simüle ortamda hasta hekim görüşmesinde zor durumları tanıyabilecek ve yönetebilecek | |
Çocukta nörolojik muayene yapabilecektir. | |
Konu başlıkları | |
Ruhsal aygıt | |
Savunma mekanizmaları ve diğer psikodinamik kavramlar | |
Ruhsal muayenenin basamakları bilişsel davranışçı kuramın temel özellikleri (bilişsel davranışçı terapilere giriş) | |
Sanrısal bozukluk duygudurum bozuklukları | |
Mani ve depresyon intihar riskinin artığıdurumlar | |
Anksiyete, şizofreni ve benzeri psikozlar | |
Stigmatizasyon | |
Dikkat eksikliği hiperaktivitebozukluğu | |
Otistik bozukluk ve enkoprezis | |
Psikiyatrik hastalarda ceza ehliyetinideğerlendirilmesi | |
Türk medeni kanununda psikiyatri ile ilgili maddeler psikiyatrik görüşme ve muayene | |
Sinir sisteminde görevli nörotransmitterler (dopamin, serotonin, noradrenalin, GABA, glutamat) | |
Benzodiazepinlerin ve barbitüratların etki mekanizması | |
Nöroleptik ilaçları sınıflandırılması (tipik-atipik) depresyon tedavisinde kullanılan ilaçlar antimanik ilaçlar | |
Beceriler: | |
Kötü haber verme | |
Ruhsal muayene | |
Mental muayene | |
Direkt kafa grafisi değerlendirme | |
Hasta hekim görüşmesinde zor durumlar | |
Çocukta nörolojik muayene |
Sağlık Turizmi
Blok İsmi | Sağlık Turizmi |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Seçmeli |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, takım çalışmasına dayalı öğrenme, tartışma, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumuna katılım (%10) portfolyo (%50) |
Bloğun Amacı | Öğrencilerin Dünya’da ve Türkiye’de sağlık turizmi (sap ve wellness turizmi, termal turizm, medikal turizm, ileri yaş ve engelli turizmi) uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Turizm ve turist kavramlarını kavrayacak, | |
Turist kabul edilenleri ve edilmeyenleri kavrayacak, | |
Turizmin tarihsel gelişimini ve mevcut durumunu açıklayacak | |
Turizm türlerini kavrayacak, | |
Turizm ve çevre ilişkisini kavrayacak, | |
Turizmde sürdürülebilirlik kavramını açıklayacak, | |
Turizm tanımını yapabilecek, önemini kavrayacak, diğer bilim dalları ve sektörler arasındaki yeri ve önemini açıklayabilecek | |
Dünya’da ve Türkiye’de turizmin gelişimini açıklayabilecek | |
Alternatif turizm kavramını açıklayabilecek | |
Sağlık turizmini tanımlayabilecek. | |
Sağlık turizmi temel kavram ve kuramlarını açıklayabilecek | |
Sağlık turizminin tarihi gelişimini söyleyebilecek | |
Sağlık turizm türlerini adlandırabilecek ve ayırt edebilecek | |
Dünya’da sağlık turizmi uygulamalarını kavrayacak | |
Türkiye’de sağlık turizmi uygulamalarını kavrayacak | |
Türkiye’de ve dünyada bulunan önemli termal turizm merkezlerini tanıyacak | |
Termal turizmin ülke ekonomisindeki mevcut yerini ve potansiyelini kavrayacak | |
Medikal turizmin tanımı ve temel kavramlarını açıklayacak | |
Spa ve wellness turizmini önemini ve temel kavramlarını kavrayacak | |
İleri yaş ve engelli turizmi kavramlarını açıklayacak | |
Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren kurumların sahip olduğu özellikleri kavrayacak | |
Sağlık turizmi ve küresel rekabet edebilirliği açıklayabilecek | |
Sağlık turizminde tanıtım ve markalaşmanın önemini kavrayabilecek | |
Sağlık turizminde iletişimin önemini kavrayabilecek | |
Sağlık turizmi hukuku kavramlarını açıklayabilecek | |
Sağlık turizmi ile ilgili network ve bilgi paylaşımı konularını kavrayacaktır. |
Fiziksel Aktivite ve Ergonomi
Blok İsmi | Fiziksel Aktivite ve Ergonomi |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Seçmeli |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) |
Bloğun Amacı | Bu bloğun amacı öğrencilerin ergonomik olmayan çalışma koşullarında ortaya çıkabilecek sağlık problemleri açısından farkındalık kazanmaları, bu problemleri önlenme ve gidermede ergonominin önemini kavramaları, toplumsal doğru, yeterli ve düzenli fiziksel aktivitenin önemi ve fiziksel aktivitenin teşviği için neler yapılması gerektiği konusunda bilgi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Ergonomi tanımını yapabilecek | |
Ev, iş yeri ve çevrede ergonomik düzenlemeleri açıklayabilecek | |
İş yaşamında sık karşılaşılan kas iskelet sistemi problemlerini tanıyabilecek | |
Fiziksel ve psikolojik stresle baş etme yöntemlerini söyleyebilecek | |
Postüral farkındalık kazandırabilecek | |
Postür egzersizleri yapabilecek/yaptırabilecek | |
Egzersiz fizyolojisini açıklayabilecek | |
Düzenli fiziksel aktivitenin önemi ve yararını tanımlayabilecek | |
Sağlık için egzersiz reçetesi yazabilecek | |
Yaşlılarda fiziksel aktivitenin önemini açıklayabilecek | |
Çocuk ve ergenlerde fiziksel aktivitenin önemini açıklayabilecek | |
Fiziksel aktivitenin toplumsal etkilerini tartışabilecek | |
Toplumda fiziksel aktivite düzeyin artırmada medyanın ve yerel yönetimlerin rolünü tartışabilecek | |
Fiziksel aktivite ve beslenme ilişkisini açıklayabilecek | |
Yolculukta yapılabilecek fiziksel aktiviteleri açıklayabilecek | |
Sporcu sağlığı için gerekli rutin kontrolleri söyleyebilecek | |
Spor yaralanmalarında acil müdahale yapabilecektir. |
Tıpta Girişimcilik ve Yenilikçilik
Blok İsmi | Tıpta Girişimcilik ve Yenilikçilik |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Seçmeli |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje |
çalışması festival, bağımsız öğrenme | |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) |
Bloğun Amacı | Tıp alanında yaşanan gelişmeler ve girişimcilik konularında öğrencilere bilgi ve tutum |
kazandırmaktır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Girişimciliğin tanımını ve girişimcilikte temel kavramları açıklayabilecek | |
İş fikri geliştirme ve yatırıma dönüştürme planı hazırlayabilecek | |
Tıp alanında farklı disiplinlerindeki yeni gelişmeleri açıklayabilecektir. |
Ortadoğu ve Afrika Enfeksiyonları
Blok İsmi | Ortadoğu ve Afrıka Enfeksiyonları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Seçmeli |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) |
Bloğun Amacı | Bu bloğun amacı yurt dışından özellikle Afrika ve Orta Doğu’dan gelen öğrencilerin ülkelerine döndüklerinde o bölgelerde karşılaşabilecekleri infeksiyonlar hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Afrika ve Orta Doğu’da sık görülen infeksiyonları kavrayacak | |
Su ve yiyeceklerle bulaşan infeksiyonlar, vektör ilişkili ve zoonotik infeksiyonlar, viral kanamalı ateşler ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlarının yönetimini kavrayabilecek | |
AIDS, Hepatit B enfeksiyonların tanı yöntemlerini açıklayabilecek | |
Olgular üzerinden enfeksiyonları analiz edebilecektir. |
Fertilite / İnfertilite
Blok İsmi | Fertilite / İnfertilite |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Seçmeli |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, tartışma, beceri eğitimi, deneyim paylaşım oturumları, proje çalışması festival, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%50), portfolyo (%50) |
Bloğun Amacı | Bu bloğun amacı, öğrencilere üreme genetiği, biyolojisi, infertilite ile ilişkili genetik ve epigenetik bozukluklar ve yardımcı üreme teknikleri hakkında bilgi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Üremenin evrimi ve tarihçesini açıklayabilecek | |
Yaşlanmanın üreme sistemine etkileri açıklayabilecek | |
Çevresel faktörlerin ve endokrin bozucuların üreme sistemine etkileri açıklayabilecek | |
Mayoz, spermatogenez ve oogenezdeki hataların infertilitedeki rolünü açıklayabilecek | |
Genetiğin ve epigenetiğin infertilideki rolünü açıklayabilecek | |
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlayabilecek | |
Temel semen yöntemlerini yapabilecektir. |
Gıda ve Sağlık
Blok İsmi | Gıda ve Sağlık |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, tartışma, proje çalışması, festival, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%40), portfolyo (%60) |
Bloğun Amacı | Sağlıklı beslenme ilkelerinin kavranması, insanlarda beslenme bozukluklarının yaratacağı tıbbi durumları açıklayabilmesi, temel klinik nütrisyon prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Sağlıklı bireyin alması gereken karbonhidrat, protein ve yağ içeriğini tanımlayabilecek | |
Sağlıklı bireyin ihtiyaç duyduğu eser element ve vitamin miktarlarını tanımlayabilecek | |
Malnütrisyon kavramını nedenleriyle birlikte açıklayabilecek | |
Beslenme bozukluğu yaratan sistemik hastalıkları sıralayabilecek | |
Beslenme bozukluklarının klinik etkilerini ortaya koyabilecek | |
Temel klinik nütrisyon ilkelerini açıklayabilecektir. |