1.YIL BLOK KREDİLERİ
| BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
| BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
| Uyum Haftası | 29 | 8 | 37 | - | - | - | 3 | 3 | 37 | 77 | 1 |
| Hayatın Temeli | 31 | - | 31 | 12 | - | 4 | - | 16 | 45 | 92 | 4 |
| Yaşam | 24 | 16 | 40 | 28 | - | 8 | - | 36 | 48 | 124 | 6 |
| Beslenme | 51 | 16 | 67 | 26 | - | 8 | - | 34 | 31 | 132 | 6 |
| Enerji | 36 | 16 | 62 | 16 | - | 4 | - | 20 | 68 | 150 | 6 |
| Mikro Çevrede Denge | 23 | 16 | 39 | 20 | - | 8 | - | 28 | 65 | 132 | 6 |
| Üreme | 28 | 16 | 44 | 28 | - | 4 | - | 32 | 56 | 132 | 6 |
| Hareket ve Kontrol Mekanizması | 72 | 24 | 96 | 46 | - | 8 | - | 54 | 94 | 244 | 10 |
| Seçmeli - I | |||||||||||
| Hasta Merkezli Yaklaşım | 3 | ||||||||||
| Tıbbi İngilizce | 3 | ||||||||||
| Sanat ve Tıp | 3 | ||||||||||
| Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik | 3 | ||||||||||
| Tıbbi Türkçe | 3 | ||||||||||
| Zorunlu Dersler | |||||||||||
| Türk Dili-1 | 2 | ||||||||||
| Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-1 | 2 | ||||||||||
| Tıbbi İngilizce-1 | 2 | ||||||||||
| Klinik Beceri Eğitimi - 1 | 176 | 4 | |||||||||
| Mesleki Beceri Eğitimi - 1 | 2 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
1.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Uyum Haftası
| BLOK İSMİ | Uyum Haftası | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 1 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, laboratuar ve alan ziyaretleri | |
| Değerlendirme Yöntemleri | - | |
| Uyum Haftasının Amacı | Tıp eğitimine yeni başlayan öğrencilere fakültenin tanıtımı yapılarak, tıp eğitim programının içerik ve işleyişinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Tıp eğitiminde yeni yönelimleri ve nitelikli bir eğitim programının özelliklerini açıklayabilecek | ||
| • OMU Tıp Fakültesi eğitim programının genel hatlarını kavrayabilecek | ||
| • Öğrenci işlerinin fakültemiz eğitimindeki rolünü kavrayabilecek | ||
| • Kütüphanenin öğrenme üzerindeki etkisini açıklayabilecek | ||
| • OMU Tıp Fakültesi kütüphanesini tanıyabilecek | ||
| • Probleme dayalı öğrenme stratejisinin önemini ve özelliklerini kavrayabilecek | ||
| • Probleme dayalı öğrenme oturumlarının işleyişini, kural ve sorumluluklarını kavrayabilecek | ||
| • Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme yöntem ve stratejilerini kavrayabilecek | ||
| • Sınavlar ile öğrenme ilişkisini tanımlayabilecek | ||
| • OMU Tıp Fakültesi sınama sistemini kavrayabilecek | ||
| • OMU Tıp Fakültesi’nde gerçekleştirilen anatomi ve histoloji pratik sınavlarını tanıyabilecek | ||
| • OMU Tıp Fakültesi idari örgütlenmesini tanıyabilecek | ||
| • Becerilerin nasıl kazanıldığını kavrayabilecek | ||
| • Multidisipliner beceri laboratuarlarını tanıyabilecek | ||
| • Tıp fakültesindeki temel, dâhili ve cerrahi bilimleri görev tanımları üzerinden kavrayabilecek | ||
| • Tıp meslek etiğinin genel özelliklerini ve meslek için önemini kavrayabilecek | ||
| • Tıpta kariyer olanaklarını fark edebilecektir. |
Hayatın Temeli
| BLOK İSMİ | Hayatın Temeli | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 3 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakolojilaboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Tıbbi terminolojinin, hücrenin biyolojik, fizyolojik ve histolojik özelliklerinin öğrenilmesi, solunum ve dolaşım sistemlerinin temel yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Sağlık ve hastalık kavramlarını ayırt edebilecek | ||
| • Sağlığı etkileyen etmenleri açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Halk sağlığına giriş | ||
| • Sağlığı etkileyen etmenler, birey sağlığını etkileyen etmenler | ||
| • Tıbbi biyolojiye giriş, bilimsel yöntem ve biyolojik kavramlar | ||
| • Yaşamın başlangıcı (prokaryot, ökaryot genel özellikleri) | ||
| • Nükleik asitler | ||
| • Genlerin popülâsyondaki tanımı | ||
| • Anatomiye giriş, anatominin çalışma alanları ve yöntemleri | ||
| • İnsan vücudunu öğrenme ve inceleme yöntemine göre anatomi | ||
| • Anatomik terminolojinin (nomina anatomica) öğrenilmesi hakkında genel bilgi | ||
| • Anatomide genel ve sık kullanılan terimlerin; kullanılan ön ekler, son ekler ve kısaltmaların sınıflandırılması | ||
| • İskelet sistemi ve hareketle ilgili terimler | ||
| • İnsan vücudunun bölgeleri hakkında bilgi | ||
| • Anatomik pozisyon tanımı ve ne işe yaradığı, anatomide kullanılan düzlem (planlar) ve eksenler hakkında bilgi | ||
| • Normal anatomi ve bireysel farklılıklar | ||
| • Anatomik varyasyonlar hakkında bilgi | ||
| • Biyofiziğe giriş, temel kavramlar, ölçme anlamlı rakamlar ve sı sistemi | ||
| • Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, önemi, ilgi alanları | ||
| • Temel mikrobiyolojik kavramlar ve mikroplar dünyası (mikro âlem) | ||
| • Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | ||
| • Histolojiye giriş, histoloji ve sitolojinin tanımı, doku kavramı | ||
| • Hücrenin bölümleri, şekilleri, büyüklükleri | ||
| • Embriyolojiye giriş ve temel embriyolojik kavramlar | ||
| • Farmakolojiye giriş, tarihi, ilgi alanları, farmakolojik temel kavramlar | ||
| • Fizyolojiye giriş | ||
| • Vücut sıvıları ve homeostaz | ||
| • Biyokimyaya giriş, önemi, ilgi alanları, tarihçesi | ||
| • Temel biyokimyasal kavramlar | ||
| • Temel organik kimya | ||
| • Hücrede yer alan yapılar | ||
| • Hücre membranının temel yapısı | ||
| • Hücre içi ve hücreler arasında molekül hareketleri | ||
| • Hücre siklusundaki basamaklar ve kontrol sistemleri | ||
| • Kök hücre ve özellikleri | ||
| • Hücre içi ikinci haberci sisteminin çalışması | ||
| • Solunum sistemi anatomisi | ||
| • Toraks ve akciğer radyolojik anatomisi | ||
| • Solunum yolu histolojisi | ||
| • Solunumun mekanizması | ||
| • Akciğer hacim ve kapasitesi | ||
| • Kalbin duvar yapısı ve koroner arterler | ||
| • Kan basıncının oluşumu | ||
| • Kardiyak siklusun oluşumu | ||
| • Membran ve aksiyon potansiyeli | ||
| • Sinaps kavramı ve sinaptik ileti | ||
| • Yaşam belirtileri | ||
| • Ölüm | ||
| • Etik | ||
| Beceriler: | ||
| • Mikroskop kullanma becerisi | ||
| • Nabız ölçme ve aksiller yolla vücut sıcaklığı ölçme | ||
| • Steril eldiven giyme | ||
| • Sıhhi el yıkama |
Yaşam
| BLOK İSMİ | Yaşam | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 4 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Tıbbi terminolojinin, hücrenin biyolojik, fizyolojik ve histolojik özelliklerinin öğrenilmesi, solunum ve dolaşım sistemlerinin temel yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Sağlık ve hastalık kavramlarını ayırt edebilecek | ||
| • Sağlığı etkileyen etmenleri açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| Tıbbi biyoloji | ||
| • Tıbbi biyolojiye giriş, bilimsel yöntem ve biyolojik kavramlar | ||
| • Yaşamın başlangıcı (prokaryot, ökaryot ve genel özellikleri) | ||
| • Hücre şekil ve büyüklükleri | ||
| • Nükleik asitler | ||
| • Genler ve populasyondaki genlerin tanımı | ||
| • Replikasyon | ||
| • Transkripsiyon | ||
| • Protein sentezi | ||
| • Epigenetik faktörler | ||
| • Gen ekspresyonu | ||
| Farmakoloji | ||
| • Farmakolojiye giriş, tarihi, ilgi alanları, farmakolojik temel kavramlar | ||
| • Farmasötik şekiller | ||
| Anatomi | ||
| • Anatomiye giriş ve terminoloji | ||
| • Toraks duvarı anatomisi | ||
| • Kalbin anatomisi | ||
| • Büyük damarlar ve dalları | ||
| • Mediastinum anatomisi | ||
| • Burun anatomisi | ||
| • Larinks anatomisi | ||
| • Trakea bronşlar ve akciğerler anatomisi | ||
| • Otonom sinir sistemi anatomisi | ||
| Histoloji | ||
| • Embriyolojiye giriş ve temel embriyolojik kavramlar | ||
| • Histolojiye giriş, histoloji ve sitolojinin tanımı, doku kavramı | ||
| • Epitel dokusu histolojisi | ||
| • Kalp ve damar histolojisi | ||
| • Solunum yolu histolojisi | ||
| Biyokimya | ||
| • Biyokimyaya giriş, önemi, ilgi alanları, tarihçesi | ||
| • Temel biyokimyasal kavramlar | ||
| • Temel organik bileşikler | ||
| • Organik moleküllerin biyokimyasal etkileşimleri | ||
| • Heterosiklik ve aromatik yapılar | ||
| Fizyoloji | ||
| • Fizyolojiye giriş | ||
| • Aksiyon ve membran potansiyeli | ||
| • Dolaşımın düzenlenmesi | ||
| • Membran transportu | ||
| • Vücut sıvıları ve hemeostaz | ||
| • Solunumun düzenlenmesi | ||
| Biyofizik | ||
| • Biyofiziğe giriş ve ölçme sistemleri | ||
| • Tıbbi mikrobiyoloji | ||
| • Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, önemi, ilgi alanları | ||
| Halk sağlığı | ||
| • Sağlığı etkileyen etmenler | ||
| • Halk sağlığına giriş, sağlık ve hastalık kavramları | ||
| Aile hekimliği | ||
| • Aile hekimliğinde iletişim | ||
| • Aile hekimliğine giriş ve aile hekimlerinin özellikleri | ||
| • Hasta merkezli yaklaşım | ||
| Adli tıp | ||
| • Ölüm | ||
| Tıbbi etik | ||
| • Etik | ||
| Acil tıp | ||
| • Hastaya acil yaklaşım | ||
| • Temel yaşam desteği ve CPR | ||
| Radyoloji | ||
| • Toraks radyolojisi |
Beslenme
| BLOK İSMİ | Beslenme | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 4 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonları, besin öğelerinin özellikleri, sindirimi ve emiliminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Sindirim sisteminin genel yapısını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilecek | ||
| • Sindirim sistemine yardımcı oluşumların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Ağız boşluğu ve farinks | ||
| • Sindirim sisteminin genel yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
| • Sindirim kanalı organlarının yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
| • Sindirim işlevine yardımcı oluşumların yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
| • Periton | ||
| • Besin öğeleri | ||
| • Flora kavramı | ||
| • İlaçların emilimi | ||
| • Peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar | ||
| • Antidiyareik ilaçlar | ||
| • Laksatif ve pürgatif ilaçlar | ||
| Beceriler: | ||
| • Ağız sağlığı ve hijyen | ||
| • Tansiyon ölçme | ||
| • Temel yaşam desteği | ||
| • Heimlich manevrası |
Enerji
| BLOK İSMİ | Enerji | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 4 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Metabolizmanın, metabolik yolların ve metabolik etkileşimlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Endokrin organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Endokrin organ tanımı ve endokrin organlar | ||
| • Endokrin organların anatomisi | ||
| • Endokrin organların histolojik özellikleri | ||
| • Metabolizma | ||
| • Bioenerjetik ve termodinamik | ||
| • Enzimler ve yapısı | ||
| • Doz-konsantrasyon-yanıt ilişkisi | ||
| • İlaç biotransformasyonu |
Mikro Çevrede Denge
| BLOK İSMİ | Mikro Çevrede Denge | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 4 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Homeostaz mekanizmalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • İlaçların etki mekanizmalarını ve etkileyen faktörleri açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • İlaçların dağılımı ve atılması | ||
| • İlaçlar arası etkileşim | ||
| • İlaçların etki mekanizmaları ve etkilerini değiştiren faktörler | ||
| • Diüretikler | ||
| • Vücut ph’sının düzenlenmesi | ||
| • Üre siklusu ve amonyak metabolizması | ||
| • Homeostazis | ||
| • Glomerüler fonksiyonlar | ||
| • Tübüler fonksiyonlar | ||
| • Ödem | ||
| • Sıvı elektrolit dengesi | ||
| • Asit- baz dengesi | ||
| Beceriler: | ||
| • Ana yakınma ve hasta bakış açısının değerlendirilmesi | ||
| • Öykünün diğer elemanları, sistemlerin gözden geçirilmesi, görüşmeyi bitirme |
Üreme
| BLOK İSMİ | Üreme | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 4 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Üreme ve boşaltım sistemlerinin normal yapı ve işlevleri, embriyolojik gelişim ve genetik kavramların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Üreme ve boşaltım sistemlerinin işlavlerini açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Üriner sistem anatomisi | ||
| • Kadın ve erkeğin genital sisteminin yapı ve fonksiyonları | ||
| • DNA ve RNA daki yapılanma; kromozom yapısı; kalıtım ilkeleri, çeşitleri ve mutasyon | ||
| • Embriyonik dönemdeki gelişim evreleri | ||
| Beceriler: | ||
| • Empati | ||
| • Hasta-hekim görüşmesinin temel ilkeleri |
Hareket ve Kontrol Mekanizması
| BLOK İSMİ | Hareket ve Kontrol Mekanizması | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Zorunlu | |
| Blok Süresi | 7 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
| Bloğun Amacı | Hareket sistemini oluşturan kemik, eklem, kas ve sinir yapılarının öğrenilmesi, sinir sistemindeki hücre ve dokuların organizasyonu ve fonksiyonel ilişkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Harekete neden olan kemik, eklem, kas ve sinir yapılarının makroskopik, mikroskobik yapılarını açıklayabilecek | ||
| • Kas kasılma mekanizmasını açıklayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Vücudun bölümleri | ||
| • Hareketin üç ana komponenti | ||
| • Kemik (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
| • Eklem (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
| • Kas (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
| • Sinir (mikroskobik yapısı) | ||
| • Kas kasılması | ||
| • Refleks | ||
| • Nöromuskuler kavşak | ||
| • Kafa kemikleri | ||
| • Üst ekstremitede bulunan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
| • Alt ekstremitede bulunan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
| • Omurgayı oluşturan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
| • Medulla spinalis | ||
| • Periferik sinir sistemi | ||
| • Nöron ve glia | ||
| • Sinaps | ||
| • Nörotransmitter | ||
| • Reseptör | ||
| • Somatik duyular (ağrı, ısı, dokunma ve basınç) (ilgili kortikal alanlar) | ||
| • Ağrı duyusu | ||
| • Motor yollar | ||
| • Medulla spinalis | ||
| • Refleksler | ||
| • Otonom sinir sistemi | ||
| • Beyin sapı | ||
| • Kranial sinirler | ||
| • Endokrin düzenleyici sistem | ||
| Beceriler: | ||
| • Ana yakınma ve hasta bakış açısının değerlendirilmesi | ||
| • Ekstremite elastik bandaj | ||
| • Öykünün diğer elemanları, sistemlerin gözden geçirilmesi | ||
| • İntramüsküler enjeksiyon | ||
| • Kayıt tutma ve görüşme | ||
| • Standardize hasta görüşmesi |
Hasta Merkezli Yaklaşım
| BLOK İSMİ | Hasta Merkezli Yaklaşım | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Seçmeli | |
| Blok Süresi | 2 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
| Seçeneğin Amacı | Hastanın inançlarını, kültürel özelliklerini, beklentilerini, umutlarını, hastalığının kaynağına dair düşüncelerini de sağlık hizmetine katan, hekim ile hastanın birlikte çalışarak, hastalığın idaresinde ortak söz sahibi olmalarını sağlayan yaklaşımın kavranılması amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
| • Hasta merkezli yaklaşımın gelişim evrelerini ve toplum sağlığı üzerine olumlu etkilerini kavrayabilecek | ||
| • Tıp eğitiminin, en temel yaşam hakkı olan insan hayatının korunmasında ne kadar önemli olduğunu kavrayabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Sigara bağımlılığı ile ilgili bilimsel sunum hazırlama | ||
| • Kriz yönetimi, travma ve aile içi şiddet | ||
| • Engelli hastaların sağlığının korunması | ||
| • Etik açıdan sigara bağımlılığı | ||
| • Madde ve alkol bağımlılığı | ||
| • Engelli hastaların sağlığının korunması | ||
| • Biyopsikososyal tıp ve hasta merkezli yaklaşım | ||
| • Çevre ve hastalık | ||
| • Hasta hakları | ||
| • Diyet, egzersiz ve sağlık | ||
| • Hasta bakımında kalite, güvenlik | ||
| • Sağlık yaşam önerileri | ||
| • Hasta doktor ilişkileri | ||
| • Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları 1 | ||
| • Hasta bakımında psikolojik destek |
Tıbbi İngilizce
| BLOK İSMİ | Tıbbi İngilizce | |
| Eğitim Dili | İngilizce | |
| Ders Tipi | Seçmeli | |
| Blok Süresi | 2 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
| Seçeneğin Amacı | Yabancı dil olarak İngilizce yeterlikleri düşük olan öğrencilerin seçili olgular/makaleler üzerinden okuma, yazma ve konuşma çalışmaları yapmaları amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Programın genel hedefleri şu şekildedir. | |
| • Öğrencilerin seçili olgular/makaleler üzerinden okuma, yazma ve konuşma pratiği yapabilme | ||
| • Bireysel ve grup çalışmaları ile öğrenme ve tartışma yapabilme |
Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik
| BLOK İSMİ | Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Seçmeli | |
| Blok Süresi | 2 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
| Seçeneğin Amacı | Tıbbın tarihsel gelişiminin, tarihsel dönemlere göre farklı hekimlik uygulamalarının ve hasta-hekim ilişkilerinin öğrenilmesi ve hekim, diğer sağlık çalışanları, hasta hak ve sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
| • Tıp tarihi ve tıbbi etik alanında temel düzeyde farkındalık kazanabilecektir. | ||
| Konu başlıkları: | ||
| • Anatomi tarihi | ||
| • Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
| • Tıp tarihinde koruyucu hekimlik uygulamaları | ||
| • İslam medeniyetinde tıp bilginleri | ||
| • 20. yy ve Türkiye Cumhuriyeti dönemi Türk tıp tarihi | ||
| • İbn-i Sina | ||
| • Hijyenin tarihi | ||
| • Selçuklular ve Osmanlılar döneminde tıp | ||
| • Ülkemizde tıbbın gelişimi | ||
| • Antik çağdan bugüne tıp: Tıp tarihine genel bakış | ||
| • Deneyimler ve efsaneler perspektifinde anestezi, ağrı ve cerrahi tarihi | ||
| • Kardiyolojinin tarihi | ||
| • Bağışıklamanın tarihi | ||
| • Madde ve alkol bağımlılığı | ||
| • Tamamlayıcı tıbbın tarihi (akupunktur, fitoterapi vb.) | ||
| • Tıbbi bitkiler, tarihçesi ve tedavide kullanımı | ||
| • Tıp tarihi müzeleri | ||
| • Akademik tıp yayıncılığı | ||
| • İlkçağlardan günümüze tıp etiği | ||
| • Transplantasyon cerrahisi ve tıbbi etik | ||
| • Madde ve alkol bağımlılığı | ||
| • Tıbbi yaklaşımda profesyonellik | ||
| • Hayvan araştırma etiği | ||
| • Klinik araştırma etiği | ||
| • İyi bir tıp fakültesi öğrencisi nasıl olmalı? | ||
| • Engellik durumu ve tıbbi etik | ||
| • Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
| • Tıpta insancıl yaklaşım | ||
| • Tıbbi kayıtlar ve halk sağlığı açısından önemi | ||
| • Hekim hakları | ||
| • Sigara bağımlılığı, sağlık ve etik | ||
| • İnsan hakları ve tıp hukuku | ||
| • Çevre ve hastalık | ||
| • Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
| • İnsan hakları ihlalleri ve suç eylemlerinin önlenmesinde teknolojinin kullanımı | ||
| • Hekimin yasal ve etik sorumlulukları |
Tıbbi Türkçe
| BLOK İSMİ | Tıbbi Türkçe | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Seçmeli | |
| Blok Süresi | 2 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
| Seçeneğin Amacı | Bu programla, uluslararası öğrencilerin Tıbbi Türkçe ile ilgili kazanımlar elde etmesi amaçlanmıştır. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
| • Türkçe yazılmış tıbbi metinleri okuyup, anlayıp ve yorum yapabileceklerdir. | ||
| • Türkçe tıbbi sunumları, klinik görüşmeleri anlayıp, yorumlayıp değerlendirebilebileceklerdir |
Sanat ve Tıp
| BLOK İSMİ | Sanat ve Tıp | |
| Eğitim Dili | Türkçe | |
| Ders Tipi | Seçmeli | |
| Blok Süresi | 2 hafta | |
| Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, uygulama, tartışma, problem çözme, soru ve cevap, web-tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme | |
| Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%30), Portfolyo (%70) | |
| Seçeneğin Amacı | Öğrencilerin hekim, diğer sağlık çalışanları, hasta hak ve sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
| • Tıp ve sanat arasındaki etkileşimin kapsamı, içeriği ve tarihçesini açıklayabilecek | ||
| • Hekimliğin sanat perspektifi ile uyumunu açıklayabilecek | ||
| • Sanat dalları hakkında temel bilgileri açıklayabilecek | ||
| • Tıp sanat etkileşiminin sonuçlarını açıklayabilecektir. |
