1.YIL BLOK KREDİLERİ
BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
Uyum Haftası | 29 | 8 | 37 | - | - | - | 3 | 3 | 37 | 77 | 1 |
Hayatın Temeli | 31 | - | 31 | 12 | - | 4 | - | 16 | 45 | 92 | 4 |
Yaşam | 24 | 16 | 40 | 28 | - | 8 | - | 36 | 48 | 124 | 6 |
Beslenme | 51 | 16 | 67 | 26 | - | 8 | - | 34 | 31 | 132 | 6 |
Enerji | 36 | 16 | 62 | 16 | - | 4 | - | 20 | 68 | 150 | 6 |
Mikro Çevrede Denge | 23 | 16 | 39 | 20 | - | 8 | - | 28 | 65 | 132 | 6 |
Üreme | 28 | 16 | 44 | 28 | - | 4 | - | 32 | 56 | 132 | 6 |
Hareket ve Kontrol Mekanizması | 72 | 24 | 96 | 46 | - | 8 | - | 54 | 94 | 244 | 10 |
Seçmeli - I | |||||||||||
Hasta Merkezli Yaklaşım | 3 | ||||||||||
Tıbbi İngilizce | 3 | ||||||||||
Sanat ve Tıp | 3 | ||||||||||
Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik | 3 | ||||||||||
Tıbbi Türkçe | 3 | ||||||||||
Zorunlu Dersler | |||||||||||
Türk Dili-1 | 2 | ||||||||||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-1 | 2 | ||||||||||
Tıbbi İngilizce-1 | 2 | ||||||||||
Klinik Beceri Eğitimi - 1 | 176 | 4 | |||||||||
Mesleki Beceri Eğitimi - 1 | 2 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
1.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Uyum Haftası
BLOK İSMİ | Uyum Haftası | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 1 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, laboratuar ve alan ziyaretleri | |
Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Uyum Haftasının Amacı | Tıp eğitimine yeni başlayan öğrencilere fakültenin tanıtımı yapılarak, tıp eğitim programının içerik ve işleyişinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Tıp eğitiminde yeni yönelimleri ve nitelikli bir eğitim programının özelliklerini açıklayabilecek | ||
• OMU Tıp Fakültesi eğitim programının genel hatlarını kavrayabilecek | ||
• Öğrenci işlerinin fakültemiz eğitimindeki rolünü kavrayabilecek | ||
• Kütüphanenin öğrenme üzerindeki etkisini açıklayabilecek | ||
• OMU Tıp Fakültesi kütüphanesini tanıyabilecek | ||
• Probleme dayalı öğrenme stratejisinin önemini ve özelliklerini kavrayabilecek | ||
• Probleme dayalı öğrenme oturumlarının işleyişini, kural ve sorumluluklarını kavrayabilecek | ||
• Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme yöntem ve stratejilerini kavrayabilecek | ||
• Sınavlar ile öğrenme ilişkisini tanımlayabilecek | ||
• OMU Tıp Fakültesi sınama sistemini kavrayabilecek | ||
• OMU Tıp Fakültesi’nde gerçekleştirilen anatomi ve histoloji pratik sınavlarını tanıyabilecek | ||
• OMU Tıp Fakültesi idari örgütlenmesini tanıyabilecek | ||
• Becerilerin nasıl kazanıldığını kavrayabilecek | ||
• Multidisipliner beceri laboratuarlarını tanıyabilecek | ||
• Tıp fakültesindeki temel, dâhili ve cerrahi bilimleri görev tanımları üzerinden kavrayabilecek | ||
• Tıp meslek etiğinin genel özelliklerini ve meslek için önemini kavrayabilecek | ||
• Tıpta kariyer olanaklarını fark edebilecektir. |
Hayatın Temeli
BLOK İSMİ | Hayatın Temeli | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 3 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakolojilaboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Tıbbi terminolojinin, hücrenin biyolojik, fizyolojik ve histolojik özelliklerinin öğrenilmesi, solunum ve dolaşım sistemlerinin temel yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Sağlık ve hastalık kavramlarını ayırt edebilecek | ||
• Sağlığı etkileyen etmenleri açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Halk sağlığına giriş | ||
• Sağlığı etkileyen etmenler, birey sağlığını etkileyen etmenler | ||
• Tıbbi biyolojiye giriş, bilimsel yöntem ve biyolojik kavramlar | ||
• Yaşamın başlangıcı (prokaryot, ökaryot genel özellikleri) | ||
• Nükleik asitler | ||
• Genlerin popülâsyondaki tanımı | ||
• Anatomiye giriş, anatominin çalışma alanları ve yöntemleri | ||
• İnsan vücudunu öğrenme ve inceleme yöntemine göre anatomi | ||
• Anatomik terminolojinin (nomina anatomica) öğrenilmesi hakkında genel bilgi | ||
• Anatomide genel ve sık kullanılan terimlerin; kullanılan ön ekler, son ekler ve kısaltmaların sınıflandırılması | ||
• İskelet sistemi ve hareketle ilgili terimler | ||
• İnsan vücudunun bölgeleri hakkında bilgi | ||
• Anatomik pozisyon tanımı ve ne işe yaradığı, anatomide kullanılan düzlem (planlar) ve eksenler hakkında bilgi | ||
• Normal anatomi ve bireysel farklılıklar | ||
• Anatomik varyasyonlar hakkında bilgi | ||
• Biyofiziğe giriş, temel kavramlar, ölçme anlamlı rakamlar ve sı sistemi | ||
• Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, önemi, ilgi alanları | ||
• Temel mikrobiyolojik kavramlar ve mikroplar dünyası (mikro âlem) | ||
• Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | ||
• Histolojiye giriş, histoloji ve sitolojinin tanımı, doku kavramı | ||
• Hücrenin bölümleri, şekilleri, büyüklükleri | ||
• Embriyolojiye giriş ve temel embriyolojik kavramlar | ||
• Farmakolojiye giriş, tarihi, ilgi alanları, farmakolojik temel kavramlar | ||
• Fizyolojiye giriş | ||
• Vücut sıvıları ve homeostaz | ||
• Biyokimyaya giriş, önemi, ilgi alanları, tarihçesi | ||
• Temel biyokimyasal kavramlar | ||
• Temel organik kimya | ||
• Hücrede yer alan yapılar | ||
• Hücre membranının temel yapısı | ||
• Hücre içi ve hücreler arasında molekül hareketleri | ||
• Hücre siklusundaki basamaklar ve kontrol sistemleri | ||
• Kök hücre ve özellikleri | ||
• Hücre içi ikinci haberci sisteminin çalışması | ||
• Solunum sistemi anatomisi | ||
• Toraks ve akciğer radyolojik anatomisi | ||
• Solunum yolu histolojisi | ||
• Solunumun mekanizması | ||
• Akciğer hacim ve kapasitesi | ||
• Kalbin duvar yapısı ve koroner arterler | ||
• Kan basıncının oluşumu | ||
• Kardiyak siklusun oluşumu | ||
• Membran ve aksiyon potansiyeli | ||
• Sinaps kavramı ve sinaptik ileti | ||
• Yaşam belirtileri | ||
• Ölüm | ||
• Etik | ||
Beceriler: | ||
• Mikroskop kullanma becerisi | ||
• Nabız ölçme ve aksiller yolla vücut sıcaklığı ölçme | ||
• Steril eldiven giyme | ||
• Sıhhi el yıkama |
Yaşam
BLOK İSMİ | Yaşam | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 4 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Tıbbi terminolojinin, hücrenin biyolojik, fizyolojik ve histolojik özelliklerinin öğrenilmesi, solunum ve dolaşım sistemlerinin temel yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Sağlık ve hastalık kavramlarını ayırt edebilecek | ||
• Sağlığı etkileyen etmenleri açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
Tıbbi biyoloji | ||
• Tıbbi biyolojiye giriş, bilimsel yöntem ve biyolojik kavramlar | ||
• Yaşamın başlangıcı (prokaryot, ökaryot ve genel özellikleri) | ||
• Hücre şekil ve büyüklükleri | ||
• Nükleik asitler | ||
• Genler ve populasyondaki genlerin tanımı | ||
• Replikasyon | ||
• Transkripsiyon | ||
• Protein sentezi | ||
• Epigenetik faktörler | ||
• Gen ekspresyonu | ||
Farmakoloji | ||
• Farmakolojiye giriş, tarihi, ilgi alanları, farmakolojik temel kavramlar | ||
• Farmasötik şekiller | ||
Anatomi | ||
• Anatomiye giriş ve terminoloji | ||
• Toraks duvarı anatomisi | ||
• Kalbin anatomisi | ||
• Büyük damarlar ve dalları | ||
• Mediastinum anatomisi | ||
• Burun anatomisi | ||
• Larinks anatomisi | ||
• Trakea bronşlar ve akciğerler anatomisi | ||
• Otonom sinir sistemi anatomisi | ||
Histoloji | ||
• Embriyolojiye giriş ve temel embriyolojik kavramlar | ||
• Histolojiye giriş, histoloji ve sitolojinin tanımı, doku kavramı | ||
• Epitel dokusu histolojisi | ||
• Kalp ve damar histolojisi | ||
• Solunum yolu histolojisi | ||
Biyokimya | ||
• Biyokimyaya giriş, önemi, ilgi alanları, tarihçesi | ||
• Temel biyokimyasal kavramlar | ||
• Temel organik bileşikler | ||
• Organik moleküllerin biyokimyasal etkileşimleri | ||
• Heterosiklik ve aromatik yapılar | ||
Fizyoloji | ||
• Fizyolojiye giriş | ||
• Aksiyon ve membran potansiyeli | ||
• Dolaşımın düzenlenmesi | ||
• Membran transportu | ||
• Vücut sıvıları ve hemeostaz | ||
• Solunumun düzenlenmesi | ||
Biyofizik | ||
• Biyofiziğe giriş ve ölçme sistemleri | ||
• Tıbbi mikrobiyoloji | ||
• Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, önemi, ilgi alanları | ||
Halk sağlığı | ||
• Sağlığı etkileyen etmenler | ||
• Halk sağlığına giriş, sağlık ve hastalık kavramları | ||
Aile hekimliği | ||
• Aile hekimliğinde iletişim | ||
• Aile hekimliğine giriş ve aile hekimlerinin özellikleri | ||
• Hasta merkezli yaklaşım | ||
Adli tıp | ||
• Ölüm | ||
Tıbbi etik | ||
• Etik | ||
Acil tıp | ||
• Hastaya acil yaklaşım | ||
• Temel yaşam desteği ve CPR | ||
Radyoloji | ||
• Toraks radyolojisi |
Beslenme
BLOK İSMİ | Beslenme | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 4 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonları, besin öğelerinin özellikleri, sindirimi ve emiliminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Sindirim sisteminin genel yapısını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilecek | ||
• Sindirim sistemine yardımcı oluşumların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Ağız boşluğu ve farinks | ||
• Sindirim sisteminin genel yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
• Sindirim kanalı organlarının yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
• Sindirim işlevine yardımcı oluşumların yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
• Periton | ||
• Besin öğeleri | ||
• Flora kavramı | ||
• İlaçların emilimi | ||
• Peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar | ||
• Antidiyareik ilaçlar | ||
• Laksatif ve pürgatif ilaçlar | ||
Beceriler: | ||
• Ağız sağlığı ve hijyen | ||
• Tansiyon ölçme | ||
• Temel yaşam desteği | ||
• Heimlich manevrası |
Enerji
BLOK İSMİ | Enerji | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 4 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Metabolizmanın, metabolik yolların ve metabolik etkileşimlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Endokrin organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Endokrin organ tanımı ve endokrin organlar | ||
• Endokrin organların anatomisi | ||
• Endokrin organların histolojik özellikleri | ||
• Metabolizma | ||
• Bioenerjetik ve termodinamik | ||
• Enzimler ve yapısı | ||
• Doz-konsantrasyon-yanıt ilişkisi | ||
• İlaç biotransformasyonu |
Mikro Çevrede Denge
BLOK İSMİ | Mikro Çevrede Denge | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 4 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Homeostaz mekanizmalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• İlaçların etki mekanizmalarını ve etkileyen faktörleri açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• İlaçların dağılımı ve atılması | ||
• İlaçlar arası etkileşim | ||
• İlaçların etki mekanizmaları ve etkilerini değiştiren faktörler | ||
• Diüretikler | ||
• Vücut ph’sının düzenlenmesi | ||
• Üre siklusu ve amonyak metabolizması | ||
• Homeostazis | ||
• Glomerüler fonksiyonlar | ||
• Tübüler fonksiyonlar | ||
• Ödem | ||
• Sıvı elektrolit dengesi | ||
• Asit- baz dengesi | ||
Beceriler: | ||
• Ana yakınma ve hasta bakış açısının değerlendirilmesi | ||
• Öykünün diğer elemanları, sistemlerin gözden geçirilmesi, görüşmeyi bitirme |
Üreme
BLOK İSMİ | Üreme | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 4 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Üreme ve boşaltım sistemlerinin normal yapı ve işlevleri, embriyolojik gelişim ve genetik kavramların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Üreme ve boşaltım sistemlerinin işlavlerini açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Üriner sistem anatomisi | ||
• Kadın ve erkeğin genital sisteminin yapı ve fonksiyonları | ||
• DNA ve RNA daki yapılanma; kromozom yapısı; kalıtım ilkeleri, çeşitleri ve mutasyon | ||
• Embriyonik dönemdeki gelişim evreleri | ||
Beceriler: | ||
• Empati | ||
• Hasta-hekim görüşmesinin temel ilkeleri |
Hareket ve Kontrol Mekanizması
BLOK İSMİ | Hareket ve Kontrol Mekanizması | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Zorunlu | |
Blok Süresi | 7 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik beceri eğitimi (MDU), anatomi laboratuar uygulamaları, farmakoloji laboratuar uygulamaları, fizyoloji laboratuar uygulamaları, histoloji laboratuar uygulamaları, bağımsız öğrenme, probleme dayalı öğrenme oturumları | |
Değerlendirme Yöntemleri | Anatomi uygulama sınavı, histoloji uygulama sınavı, teorik bilgi sınavı (ÇSS) | |
Bloğun Amacı | Hareket sistemini oluşturan kemik, eklem, kas ve sinir yapılarının öğrenilmesi, sinir sistemindeki hücre ve dokuların organizasyonu ve fonksiyonel ilişkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Harekete neden olan kemik, eklem, kas ve sinir yapılarının makroskopik, mikroskobik yapılarını açıklayabilecek | ||
• Kas kasılma mekanizmasını açıklayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Vücudun bölümleri | ||
• Hareketin üç ana komponenti | ||
• Kemik (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
• Eklem (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
• Kas (makroskopik - mikroskobik yapı ve sınıflandırma) | ||
• Sinir (mikroskobik yapısı) | ||
• Kas kasılması | ||
• Refleks | ||
• Nöromuskuler kavşak | ||
• Kafa kemikleri | ||
• Üst ekstremitede bulunan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
• Alt ekstremitede bulunan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
• Omurgayı oluşturan kemikler, eklemler ve kaslar | ||
• Medulla spinalis | ||
• Periferik sinir sistemi | ||
• Nöron ve glia | ||
• Sinaps | ||
• Nörotransmitter | ||
• Reseptör | ||
• Somatik duyular (ağrı, ısı, dokunma ve basınç) (ilgili kortikal alanlar) | ||
• Ağrı duyusu | ||
• Motor yollar | ||
• Medulla spinalis | ||
• Refleksler | ||
• Otonom sinir sistemi | ||
• Beyin sapı | ||
• Kranial sinirler | ||
• Endokrin düzenleyici sistem | ||
Beceriler: | ||
• Ana yakınma ve hasta bakış açısının değerlendirilmesi | ||
• Ekstremite elastik bandaj | ||
• Öykünün diğer elemanları, sistemlerin gözden geçirilmesi | ||
• İntramüsküler enjeksiyon | ||
• Kayıt tutma ve görüşme | ||
• Standardize hasta görüşmesi |
Hasta Merkezli Yaklaşım
BLOK İSMİ | Hasta Merkezli Yaklaşım | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Seçmeli | |
Blok Süresi | 2 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, alan ziyareti, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
Seçeneğin Amacı | Hastanın inançlarını, kültürel özelliklerini, beklentilerini, umutlarını, hastalığının kaynağına dair düşüncelerini de sağlık hizmetine katan, hekim ile hastanın birlikte çalışarak, hastalığın idaresinde ortak söz sahibi olmalarını sağlayan yaklaşımın kavranılması amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; | |
• Hasta merkezli yaklaşımın gelişim evrelerini ve toplum sağlığı üzerine olumlu etkilerini kavrayabilecek | ||
• Tıp eğitiminin, en temel yaşam hakkı olan insan hayatının korunmasında ne kadar önemli olduğunu kavrayabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Sigara bağımlılığı ile ilgili bilimsel sunum hazırlama | ||
• Kriz yönetimi, travma ve aile içi şiddet | ||
• Engelli hastaların sağlığının korunması | ||
• Etik açıdan sigara bağımlılığı | ||
• Madde ve alkol bağımlılığı | ||
• Engelli hastaların sağlığının korunması | ||
• Biyopsikososyal tıp ve hasta merkezli yaklaşım | ||
• Çevre ve hastalık | ||
• Hasta hakları | ||
• Diyet, egzersiz ve sağlık | ||
• Hasta bakımında kalite, güvenlik | ||
• Sağlık yaşam önerileri | ||
• Hasta doktor ilişkileri | ||
• Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları 1 | ||
• Hasta bakımında psikolojik destek |
Tıbbi İngilizce
BLOK İSMİ | Tıbbi İngilizce | |
Eğitim Dili | İngilizce | |
Ders Tipi | Seçmeli | |
Blok Süresi | 2 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
Seçeneğin Amacı | Yabancı dil olarak İngilizce yeterlikleri düşük olan öğrencilerin seçili olgular/makaleler üzerinden okuma, yazma ve konuşma çalışmaları yapmaları amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Programın genel hedefleri şu şekildedir. | |
• Öğrencilerin seçili olgular/makaleler üzerinden okuma, yazma ve konuşma pratiği yapabilme | ||
• Bireysel ve grup çalışmaları ile öğrenme ve tartışma yapabilme |
Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik
BLOK İSMİ | Tıp Hukuku, Tıp Tarihi ve Tıbbi Etik | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Seçmeli | |
Blok Süresi | 2 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
Seçeneğin Amacı | Tıbbın tarihsel gelişiminin, tarihsel dönemlere göre farklı hekimlik uygulamalarının ve hasta-hekim ilişkilerinin öğrenilmesi ve hekim, diğer sağlık çalışanları, hasta hak ve sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
• Tıp tarihi ve tıbbi etik alanında temel düzeyde farkındalık kazanabilecektir. | ||
Konu başlıkları: | ||
• Anatomi tarihi | ||
• Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
• Tıp tarihinde koruyucu hekimlik uygulamaları | ||
• İslam medeniyetinde tıp bilginleri | ||
• 20. yy ve Türkiye Cumhuriyeti dönemi Türk tıp tarihi | ||
• İbn-i Sina | ||
• Hijyenin tarihi | ||
• Selçuklular ve Osmanlılar döneminde tıp | ||
• Ülkemizde tıbbın gelişimi | ||
• Antik çağdan bugüne tıp: Tıp tarihine genel bakış | ||
• Deneyimler ve efsaneler perspektifinde anestezi, ağrı ve cerrahi tarihi | ||
• Kardiyolojinin tarihi | ||
• Bağışıklamanın tarihi | ||
• Madde ve alkol bağımlılığı | ||
• Tamamlayıcı tıbbın tarihi (akupunktur, fitoterapi vb.) | ||
• Tıbbi bitkiler, tarihçesi ve tedavide kullanımı | ||
• Tıp tarihi müzeleri | ||
• Akademik tıp yayıncılığı | ||
• İlkçağlardan günümüze tıp etiği | ||
• Transplantasyon cerrahisi ve tıbbi etik | ||
• Madde ve alkol bağımlılığı | ||
• Tıbbi yaklaşımda profesyonellik | ||
• Hayvan araştırma etiği | ||
• Klinik araştırma etiği | ||
• İyi bir tıp fakültesi öğrencisi nasıl olmalı? | ||
• Engellik durumu ve tıbbi etik | ||
• Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
• Tıpta insancıl yaklaşım | ||
• Tıbbi kayıtlar ve halk sağlığı açısından önemi | ||
• Hekim hakları | ||
• Sigara bağımlılığı, sağlık ve etik | ||
• İnsan hakları ve tıp hukuku | ||
• Çevre ve hastalık | ||
• Hastalığa yol açan çevresel faktörler ve hasta hakları | ||
• İnsan hakları ihlalleri ve suç eylemlerinin önlenmesinde teknolojinin kullanımı | ||
• Hekimin yasal ve etik sorumlulukları |
Tıbbi Türkçe
BLOK İSMİ | Tıbbi Türkçe | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Seçmeli | |
Blok Süresi | 2 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimi, web tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme, tartışma, soru cevap | |
Değerlendirme Yöntemleri | Ödev (%40), teorik bilgi sınavı (%60) | |
Seçeneğin Amacı | Bu programla, uluslararası öğrencilerin Tıbbi Türkçe ile ilgili kazanımlar elde etmesi amaçlanmıştır. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
• Türkçe yazılmış tıbbi metinleri okuyup, anlayıp ve yorum yapabileceklerdir. | ||
• Türkçe tıbbi sunumları, klinik görüşmeleri anlayıp, yorumlayıp değerlendirebilebileceklerdir |
Sanat ve Tıp
BLOK İSMİ | Sanat ve Tıp | |
Eğitim Dili | Türkçe | |
Ders Tipi | Seçmeli | |
Blok Süresi | 2 hafta | |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, panel, uygulama, tartışma, problem çözme, soru ve cevap, web-tabanlı öğretim, bağımsız öğrenme | |
Değerlendirme Yöntemleri | Teorik bilgi sınavı (%30), Portfolyo (%70) | |
Seçeneğin Amacı | Öğrencilerin hekim, diğer sağlık çalışanları, hasta hak ve sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Çıktıları | Bu blok sonunda öğrenciler; | |
• Tıp ve sanat arasındaki etkileşimin kapsamı, içeriği ve tarihçesini açıklayabilecek | ||
• Hekimliğin sanat perspektifi ile uyumunu açıklayabilecek | ||
• Sanat dalları hakkında temel bilgileri açıklayabilecek | ||
• Tıp sanat etkileşiminin sonuçlarını açıklayabilecektir. |