d. Bilimsel Makale Hazırlama (Özgün Araştırma Makalesi, Olgu Sunumu, Derleme)
5. U - Uygulama:
a. Poliklinikte
b. Serviste
c. Ünitelerde uygulamalar
d. İşe dayalı öğrenme
6. AÇ -Alan çalışmaları:
a. Alan ziyaretleri
b. Topluma dayalı uygulamalar,
c. Sağlık kurumlarında çalışma
7. ÇZ-Çalışma zamanı:
a. Bağımsız öğrenme
b. Hasta hazırlama
c. Bilimsel Çalışmalar (Deneysel ve Klinik Çalışmalar, Ar-Ge Çalışmaları)
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
ACTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken tüm çalışmaları (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, v.b) ifade eden bir birimdir. ACTS'de bir akademik yıl (iki dönem) eğitime 60 kredi, bir dönemlik (yarı yıl veya sömestre) eğitime ise 30 kredi verilir. Bazı yüksek öğretim kurumlarında 1 akademik yılda 3 donem uygulaması bulunur. Böyle durumlarda, her bir dönem için 20 ACTS kredisi verilir.
Dersler için ACTS kredisinin belirlenmesinde göz önüne alınması gereken en önemli unsur, bir akademik yılda alınması gereken tüm derslerin kredilerinin toplamının 60 olması zorunluluğudur. ACTS kredisi tam sayı olarak verilmeli, 1,63 gibi kusurlu sayılardan kaçınılmalıdır. Ancak çok zorunlu durumlarda küsuratlı sayılar kullanılabilir. Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne ACTS kredisi verilmelidir. İzlenen programdan mezun olabilmek için alınması zorunlu olan tez çalışması, proje çalışması veya staj gibi çalışmalara da ACTS kredisi verilmelidir.
ACTS Kredisi ile Ders Saati Arasında bir ilişki Var mıdır? Bir açıdan bakıldığında buna verilecek cevap "evet" şeklindedir. Ancak, ACTS kredisinin sadece ders saatine bağımlı olmadığı; o dersin oluşturduğu tüm ders yükünü kapsadığı göz önünde tutulmalıdır.
Ders saati, eğer bir ders klasik olarak yapılıyorsa, iş yüküyle ve dolayısıyla ACTS kredisiyle doğrudan ilintilidir.
Beş kredilik bir ders, bir kurumda 24 saatlik teorik ders, 6 saatlik uygulama ve 60 saatlik bireysel çalışmadan oluşurken, başka bir kurumda 24 saatlik teorik ders, 36 saatlik uygulama ve 30 saatlik bireysel çalışmadan oluşabilir. Öğrenci, her iki kurumda da aynı iş yükü ile benzer kazanımlar elde edebilir. Ancak dikkat edilecek olursa, her iki kurumdaki ACTS kredisi aynı olmakla beraber toplam ders saatleri farklıdır.
Gözetmenler nezaretinde yapılan laboratuvar veya tasarım çalışmalarından oluşan dersler için durum daha karmaşıktır. Bir saatlik teorik ders ile bir saatlik laboratuvar hiçbir şekilde birbirine eşit değildir. Yükseköğretim kurumlan genellikle bir saatlik laboratuvar, 1/4 veya 1/2 teorik ders saati olarak değerlendirmektedir. Bir gözetmen denetiminde yapılmayan proje çalışmalarının kredilendirilmesinde ise, o projenin tam zamanlı bir çalışma sonucunda kaç haftada tamamlanacağı göz önüne alınmalıdır. (Kaynak T.C. Yükseköğretim Kurulu-2001-Dokümanı