4.YIL BLOK KREDİLERİ
Solunum, dolaşım, gastrointestinal, endokrin, ürogenital, hematopoetik sistem hastalıklarının erişkin ve çocuklardaki tanı ve tedavi algoritmalarını konu edinmektedir
BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
Tıpta Profesyonellik | 30 | - | 30 | - | 40 | - | - | - | - | 70 | 3 |
Akılcı İlaç | 8 | 10 | 18 | - | - | 12 | - | 12 | 10 | 40 | 3 |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | 22 | 12 | 34 | 4 | - | - | - | 4 | 46 | 84 | 13 |
Gastrointestinal ve Hemopoetik Sistem Hastalıkları ve Kitleler | 84 | - | 84 | - | - | 211 | - | 211 | 65 | 360 | 13 |
Endokrin ve Ürogenital Sistem Hastalıkları | 124 | - | 124 | - | - | 189 | - | 189 | 47 | 360 | 13 |
Solunum ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları, Ateş | 99 | - | 99 | - | - | 240 | - | 240 | 21 | 360 | 13 |
Seçmeli - 4 | |||||||||||
Endokrinoloji | 2 | ||||||||||
Hepatoloji | 2 | ||||||||||
Hematoloji | 2 | ||||||||||
Onkoloji | 2 | ||||||||||
Nefroloji | 2 | ||||||||||
İmmunoloji | 2 | ||||||||||
Romatoloji | 2 | ||||||||||
Gastroenteroloji | 2 | ||||||||||
Kardiyak Aciller | 2 | ||||||||||
Kardiyak Aritmiler ve Elektrofizyoloji | 2 | ||||||||||
Kardiyak Görüntüleme | 2 | ||||||||||
Göğüs Hastalıkları | 2 | ||||||||||
Çocuk Kardiyoloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Hematoloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Nefroloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Allerji İmmunoloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Metabolizma | 2 | ||||||||||
Çocuk Yoğun Bakım | 2 | ||||||||||
Yeni Doğan | 2 | ||||||||||
Çocuk Gastroenteroloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Endokrinoloji | 2 | ||||||||||
Çocuk Nöroloji | 2 | ||||||||||
Kolorektal Cerrahi | 2 | ||||||||||
Hepatobilier Cerrahi | 2 | ||||||||||
Erkek Fertilite Bozuklukları | 2 | ||||||||||
Girişimsel Üroloji | 2 | ||||||||||
Ürolojik Aciller | 2 | ||||||||||
Onkolojik Cerrahi | 2 | ||||||||||
Çocuk Onkoloji | 2 | ||||||||||
Transplantasyon | 2 | ||||||||||
Enfeksiyon Hastalıkları Ve Klinik Mikrobiyoloji | 2 | ||||||||||
Kalp Damar Cerrahisi | 2 | ||||||||||
Göğüs Cerrahisi | 2 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
4.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Akılcı İlaç
Blok İsmi | Akılcı İlaç |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 1 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum,vaka tartışmalar, PDÖ oturumları,takım çalışması,bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | OSCE |
Bloğun Amacı | Öğrencilerin, hastaların klinik bulgularına ve bireysel özelliklerine göre uygun ilacı, uygun süre ve dozda, en düşük maliyette kullanmalarına yönelik doğru bilgi ve beceriyi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Verilen endikasyon için “etkililik, uygunluk, güvenlik, maliyet” analizini yapabilecek | |
İlaç listesi hazırlayabilecek | |
Reçete yazabilecek | |
Kanıt bulmayı değerlendirerek, kanıta dayalı uygulayabilecektir. |
Tıpta Profesyonellik-2
Blok İsmi | Tıpta Profesyonellik-2 |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 1 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, vaka tartışması, seminer, bağımsız öğrenme, blok sonu tartışma, saha uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri | Portfolyo hazırlama (%100) program süresince öğrencilerin aktivitelerini belgeleyen kişisel gelişim dosyası hazırlanacaktır. |
Bloğun Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde klinik dönemin özelliklerini, stajyerlerin görev, hak ve sorumluluklarını açıklayabilecek | |
Bilimsel bir araştırmayı, ekip anlayışı içinde, danışman öğretim üyesi gözetiminde planlayıp, uygulayacak ve bilimsel bir yazıya dönüştürebilecektir. | |
Blok başlıkları | |
Klinikte hastalarla ilişkilerimiz | |
Klinikte hekim öğrenci olmak | |
Klinikte meslektaşlarla ilişkilerimiz | |
Klinikte etik ve hukuki yaklaşım | |
Kanıta dayalı tıp | |
Makalede kanıtsal bilgilerin değerlendirilmesi | |
Makalenin istatistiksel açıdan değerlendirilmesi | |
Makalenin bölümleri ve makale değerlendirme | |
Araştırma planlama/özet yazımı ve poster hazırlama |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Blok İsmi | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 9 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, vakatartışması, seminer, hastahazırlama, ünite, poliklinik, ameliyathanedeuygulamalar, hasta başı eğitim, akılcı ilaç uygulamaları, bağımsızöğrenme, blok sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Sağlıklı çocuk ve çocuk gelişimi yanında, çocukluk döneminde sık görülen hastalıkların tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Çocuk hastanın yaşına uygun öyküsünü alabilecek öz ve soy geçmiş sorgulaması yapabilecek, | |
Çocuk hasta ile iletişim kurabilecek ve ayrıntılı fizik muayene yapabilecek, | |
Çocukta büyüme ve gelişme aşamalarını sorgulayabilecek ve değerlendirebilecek, | |
Sağlam çocuk izlem ilkelerini söyleyebilecek ve uygulayabilecek, | |
Yenidoğan dönemi dâhil sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavi algoritmalarını açıklayabilecek, uygulayabilecek ve gerekli durumlarda sevk edebilecek, | |
Bu hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklayabilecek ve bu konuda hasta ve hasta yakınları başta olmak üzere topluma danışmanlık yapabilecektir. | |
TASK’ İsimleri | |
1.Propedötik | |
2. Solukluk - Karın ağrısı | |
3. Ateş-Hematüri | |
4. Bilinç- Morarma | |
5. Yenidoğan-Endokrin |
Gastrointestinal ve Hemopoetik Sistem Hastalıkları ve Kitleler
Blok İsmi | Gastrointestinal ve Hemopoetik Sistem Hastalıkları ve Kitleler |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 9 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, poliklinik, servis, ameliyathane, ünitelerde uygulamalar, hasta başında eğitim, akılcı ilaç uygulamaları, TASK sonu tartışma, hasta hazırlama, bağımsız öğrenme, klinik beceri eğitimi |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’ sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Genel cerrahi, iç hastalıkları, radyoloji, enfeksiyon hastalıkları, kadın hastalıkları ve doğum, patoloji anabilim dallarının katılımı ile gastrointestinal, hemopoetik sistem hastalıklarının ve kitlelerin tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisi kazanılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Öykü ve fizik inceleme bulguları ile anemi ön tanısı koyabilecek | |
Laboratuar incelemeler ile anemi ayırıcı tanısı yapabilecek | |
Anemik hastada acil tedavi endikasyonlarını açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Anemi gelişimini önlemek için hasta ve topluma danışmanlık yapabilecek | |
Anemik hastanın birinci basamakta uzun süreli izlemini yapabilecek | |
Hematolojik maligniteler için ön tanı koyar, acil tedavi yaklaşımlarını açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Kanama diyatezi olan hastada ön tanı koyabilecek | |
Kanamalı hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Kanama diyatezi olan hastada komplikasyonların gelişmemesi için koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklayabilecek ve hasta ve topluma bu konuda danışmanlık yapabilecek | |
Karın ağrısı olan hastaya yaklaşım prensiplerini uygulayabilecek | |
Öykü, fizik inceleme ve laboratuar tetkikler ile ayırıcı tanı yapabilecek | |
Acil tedavi gerektiren karın ağrılarını tanır, acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Karında, kasıkta veya memede kitle ile başvuran hastada ön tanı koyabilecek, acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Sarılık yapan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Sarılık ile başvuran hastada ayırıcı tanı yapabilecek, acil durumlarda tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
İshal veya kabızlık ile başvuran hastalarda ayırıcı tanı yapabilecek,acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Hematamez, melana veya hematokezya ile başvuran hastada ön tanı koyabilecek, acil tedavi prensiplerini uygulayabilecektir. | |
TASK İsimleri | |
Sarılık | |
Mide ağrısı | |
Diyare-Kabızlık | |
Ekimoz-Kanama | |
Hematemez- Melena- Hematokiezya | |
Karında, kasıkta, memede şişme ve kitle | |
Solukluk |
Endokrin ve Ürogenital Sistem Hastalıkları
Blok İsmi | Endokrin ve Ürogenital Sistem Hastalıkları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 9 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, poliklinik, ünitelerde uygulama, laboratuar çalışmaları, hasta başında eğitim, klinik beceri eğitimi, hasta hazırlama, bağımsız öğrenme, TASK sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Üroloji ve iç hastalıkları anabilim dallarının katılımı ile endokrin ve ürogenital sistem hastalıklarının tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır.. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Obezite, metabolik sendrom ve diyabetes mellitus tanısı koyabilecek | |
Obezite, metabolik sendrom ve diyabetin akut ve geç komplikasyonlarını açıklayabilecek | |
Diyabetin akut komplikasyonlarında acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Obezite ve metabolik sendrom gelişiminin önlenmesi ve diyabetin erken ve geç komplikasyonlarından korunmak için topluma danışmanlık yapabilecek | |
Diyabetik hastanın uzun süreli izlemini yapabilecek | |
Tiroid bezinin yapısal ve fonksiyonel bozukluklarını açıklayabilecek | |
Tiroid fonksiyon bozukluğu olan hastalarda ayırıcı tanı yapabilecek | |
Tiroid fonksiyon bozukluğu olan hastalarda acil tedavi yaklaşımlarını açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Tiroid bezi hastalıklarının önlenmesi için topluma danışmanlık yapabilecek | |
Hematüriye neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Hematüri ile başvuran hastalara ön tanı koyabilecek | |
Hematüriye acil tedavi yaklaşımlarını açıklayabilecekve uygulayabilecek | |
İşeme disfonksiyonuna neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
İşemedisfonksiyonu ön tanısı koyabilecek | |
İşeme disfonksiyonu olan hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Cinsel işlev bozukluğu ve infertiliteye neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Cinsel işlev bozukluğu olan hastada ön tanı koyabilecek | |
Acil skrotal patolojileri tanır, acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Hipertansiyon tanısı koyabilecek | |
Hipertansiyonun erken ve geç komplikasyonlarını açıklayabilecek | |
Hipertansif bir hastayı birinci basamakta izleyebilecek | |
Hipertansif acillerde tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Hipertansiyonun önlenmesi ve hipertansif hastalarda komplikasyonların azaltılması/önlenmesi için hastalara ve topluma danışmanlık yapabilecek | |
Akut ve kronik böbrek yetmezliği tanısı koyabilecek | |
Böbrek yetmezliğinde acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Kronik böbrek yetmezliği olan hastanın birinci basamakta izlemini yapabilecek | |
Böbrek yetmezliği gelişimini azaltmak/önlemek için topluma danışmanlık yapabilecektir. | |
TASK İsimleri | |
Ağız kuruluğu ve obezite | |
Guatr | |
Hematüri | |
Seksüel disfonksiyon ve üreme | |
Böbrek yetmezliği ve ödem | |
Hipertansiyon | |
İşeme bozuklukları |
Solunum ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları, Ateş
Blok İsmi | Solunum ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları, Ateş |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 9 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, klinik, ünite, laboratuar, serviste uygulamalar, hasta hazırlama, hasta başı eğitim, bağımsız öğrenme, akılcı ilaç uygulamaları, vaka tartışması, TASK’ sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’ sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Kardiyoloji, kalp damar cerrahisi, göğüs hastalıkları, göğüs cerrahisi, enfeksiyon hastalıkları, radyoloji, nükleer tıp anabilim dallarının katılımı ile solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile enfeksiyon hastalıklarının tanı, tedavi ve korunma yollarının öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Göğüs ağrısına neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Göğüs ağrısı olan hastada ön tanı koyabilecek | |
Göğüs ağrısı olan hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Solunum sıkıntısına neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Solunum sıkıntısı olan hastada ön tanı koyabilecek | |
Solunum sıkıntısı veya yetmezliği olan hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Kalp ve damar hastalıkları ile ilişkili semptom ve bulguları tanıyabilecek | |
Kalp ve damar hastalıklarında acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Öksürük-hemoptizi veya balgam yakınmasına neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Öksürük-hemoptizi veya balgam yakınması olan hastada ayırıcı tanı yapabilecek, ön tanı koyabilecek | |
Öksürük-hemoptizi veya balgam yakınması olan hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Vücut ısısında artışa neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Ateş ile başvuran hastada ayırıcı tanı yapabilecek, ön tanı koyabilecek | |
Ateş ile başvuran hastada acil tedavi yaklaşımlarını açıklayabilecek ve uygulayabilecek | |
Enfeksiyon hastalıklarının gelişmesinin ve yayılmasının önlenmesi için topluma danışmanlık yapabilecek | |
Çarpıntı ve ritim bozukluğuna neden olan hastalık ve durumları açıklayabilecek | |
Çarpıntı şikâyeti olan hastada ön tanı koyabilecek | |
Ritim bozukluğu olan hastada acil tedavi prensiplerini açıklayabilecek ve uygulayabilecektir. | |
TASK’ ismi | |
Göğüs ağrısı | |
Dispne | |
Dispne | |
Öksürük-Balgam-Hemoptizi | |
Ateş-1 | |
Siyanoz ve bacak ağrısı | |
Göğüs ağrısı-Dispne- 2 | |
Ateş-2 | |
Çarpıntı | |
Akılcı ilaç kullanımı |