5.YIL BLOK KREDİLERİ
Acil, ağrılı, döküntülü hastaya yaklaşım ile duyusal bozukluklar, sinir sistemi, kadın doğum ve ruhsal hastalıkların tanı, tedavi ve takip algoritmalarını konu edinmektedir.
BLOKLAR | Teorik saatler | Pratik saatler | Çalışma zamanı | Toplam | AKTS | ||||||
BGE | İÖO | Toplam | LÇ | PÇ | U | AÇ | Toplam | ||||
Acil ve Kritik Hasta | 84 | - | 84 | - | - | 93 | - | 93 | 65 | 240 | 10 |
Ağrı | 69 | - | 69 | - | - | 103 | - | 103 | 68 | 240 | 10 |
Sinir Sistemi Hastalıkları | 97 | - | 97 | - | - | 116 | - | 116 | 27 | 240 | 10 |
Döküntülü Hastalıklar | 23 | - | 23 | - | - | 73 | - | 73 | 24 | 120 | 5 |
Kadın Hastalıkları ve Doğum | 37 | - | 37 | - | - | 54 | - | 54 | 29 | 120 | 5 |
Görme Bozuklukları | 24 | - | 24 | - | - | 69 | - | 69 | 27 | 120 | 5 |
Kulak Burun Boğaz Hastalıkları | 18 | - | 18 | - | - | 93 | - | 93 | 9 | 120 | 5 |
Psikiyatrik Hastalıklar | 58 | - | 58 | - | - | 43 | - | 43 | 19 | 120 | 5 |
Seçmeli - 5 | |||||||||||
Göğüs Cerrahisi | 5 | ||||||||||
Çocuk Cerrahisi | 5 | ||||||||||
Radyasyon Onkoloji | 5 | ||||||||||
Nükleer Tıp | 5 | ||||||||||
Kalp Damar Cerrahisi | 5 | ||||||||||
Klinikte Laboratuvar Sonuçlarının Değerlendirilmesi | 5 | ||||||||||
Radyoloji | 5 | ||||||||||
Temel İstatistik | 5 |
BGE - Büyük grup eğitimleri: Sunum, panel, seminer, sempozyum
İÖO - İnteraktif öğrenme oturumları: Münazara, tartışma, vaka tartışması, probleme dayalı öğrenme oturumları, TASK’a dayalı öğrenme oturumları, takım çalışmasına dayalı öğrenme oturumları, simülasyona dayalı öğrenme oturumları
LÇ –Laboratuar çalışmaları: Klinik beceri laboratuarları, histoloji, fizyoloji, anatomi gibi laboratuar çalışmaları, bilgisayar laboratuar çalışmaları
PÇ -Proje çalışmaları: Proje, sunum, ödev hazırlama
U - Uygulama: Poliklinikte, serviste, ünitelerde uygulamalar, işe dayalı öğrenme
AÇ -Alan çalışmaları: Alan ziyaretleri, topluma dayalı uygulamalar, sağlık kurumlarında çalışma
Çalışma zamanı: Bağımsız öğrenme, hasta hazırlama
AKTS - Avrupa Kredi Transfer Sistemi
5.YIL BLOKLARI VE BİLGİLERİ
Acil ve Kritik Hasta
Blok İsmi | Acil ve Kritik Hasta |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 6 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, hasta başı eğitim, servis, anestezi ve yoğun bakımda uygulama, klinik beceri eğitimi, bağımsız öğrenme, hasta hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’ sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Erişkin ve çocuk acil, anestezi ve reanimasyon ve çocuk sağlığı ve hastalıkları disiplinleri tarafından yürütülmektedir. Özellikle zehirlenme ya da travma ile gelen erişkin ve çocuklarda acil ve kritik hastaya yaklaşımın, acil müdahaleler ve anestezik uygulamaların, tanı ve tedavilerinin öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Genel anestezi işlev ve görevlerini tanımlayabilecek, cerrahi girişim öncesi ve sonrası hazırlıkları açıklayabilecek | |
İnhalasyon, lokal ve intravenöz anestezikler, kas gevşeticilerin etki mekanizmalarını, avantaj ve dezavantajlarını, anestezi uygulama tekniklerini, kullanılan araç gereçleri, endikasyon/kontrendikasyon ve komplikasyonlarını açıklayabilecek. | |
Yoğun bakım hastasının genel değerlendirmesini yapabilecek, mekanik ventilasyon, monitörizasyon gereksinimini değerlendirebilecek | |
Beyin ölümü kararı kriterlerini açıklayabilecek | |
Hava yolu açıklığını sağlayabilmek için uygun manevraları yapabilecek, hastaya airway yerleştirebilecek, ventile edebilecek | |
Makette endotrakeal tüp ve LMA uygulaması yapabilecek | |
Makette rejiyonel anestezi uygulaması yapabilecek | |
Damar yolu açabilir, serum seti hazırlayabilecek | |
Solunum durması ve kardiyak arrest durumunda havayolu açıklığını sağlayabilecek | |
Preoperatif hasta hazırlayabilecek ve hasta monitörize edebilecek | |
Kan gazı değerlendirmesi yapabilecek | |
Glasgow koma skalası skorlaması yapabilecek | |
APACHE II skor değerlendirmesi yapabilecek | |
Miyofasyal ağrı muayene yöntemlerini yapabilecek | |
Bel ağrısı muayenesi ile tanısal yaklaşım yapabilecek | |
Epidural kateter ilaç uygulaması ve port/kateter bakımı yapabilecek | |
Akut zehirlenmeyi tanımlayabilir, zehirlenme türlerini zehirlenmeye maruz kalma yollarını, nedenlerini, klinik özelliklerini sayabilecek | |
Akut zehirlenme ile acile başvuran hastalarda acil değerlendirme yapabilecek, anamnez alabilecek, tam bir fizik muayene yapabilecek, uygun girişimi yapabilecek | |
Düşük dozda ölümcül ilaç zehirlenmeleri ile acile başvuran hastalarda acil değerlendirme yapabilecek, anamnez alabilecek, tam bir fizik muayene yapabilecek, uygun girişimi yapabilecek | |
Bilinç ve bilinç bozukluğunu tanımlayabilecek, patogenetik mekanizmasını, nedenlerini, taklit eden durumları, klinik alt tiplerini açıklayabilecek | |
Bilinç bozukluğu olan hastaya acil yaklaşımda bulunabilecek | |
Bilinç bozukluğu ile acile başvuran hastalarda acil değerlendirme yapabilecek | |
Bilinç bozukluğu ile acile başvuran hastalarda ayırıcı tanı, tam bir fizik/nörolojik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek | |
Komalı hastanın (stabilizasyonunun sağlanmasından sonra) akut prognozunu iyileştirmeye yönelik yöntem ve acil tedavi uygulamalarını yapabilecek | |
Nazogastrik sondadan aktif kömür tedavisini yapabilecek | |
Damar yolundan hidrasyon yapabilecek | |
Zehirlenmelerde İpeka (Cephaelis bitki ekstresi) şurubu, aktif kömür ve antidot kullanımını yer, zaman ve doz ve işlem açısından açıklayabilecek | |
İdrar sondasından diürezin takibini yapabilecek | |
Genel vücut travmalı hastaların anamnezini alabilecek, fizik muayenesini, acil değerlendirme yapabilecek | |
Genel vücut travması ile acile başvuran hastalarda hayatı tehdit eden durumları sayabilecek | |
Travmalı hasta ilk değerlendirmesini ve gerekli acil yardımı yapabilecek | |
Travmalı hastalarda entübasyon endikasyonlarını sayabilecek | |
Dolaşımı değerlendirebilecek, dolaşım bozukluğu durumlarında uygun müdahaleyi yapabilecek | |
Travmalı hastanın prognozu iyileştirmeye yönelik ve acil tedavi uygulamalarını yapabilecek | |
Acil serviste triaj uygulayabilecek | |
Güvenli bir şekilde acil hasta transportunu yapabilecek | |
Çocuklarda ve yetişkin hasta grubunda temel yaşam desteği sağlayabilecek | |
Çocuklarda alkol ve madde bağımlılığı ile acile başvuran hastalarda acil değerlendirme yapabilecek, anamnez alabilecek, tam bir fizik muayene yapabilecek, uygun girişimi yapabilecek | |
Şok tablosunda acile başvuran hastalarda ayırıcı tanı, tam bir fizik/nörolojik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek | |
Çocuk istismarı ve ihmali ile gelen olgularda ayırıcı tanı, tam bir fizik/nörolojik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek | |
Çocuklarda boğulma ve boğulayazma ile gelen olgularda ayırıcı tanı, tam bir fizik/nörolojik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek ve tedavisini yapabilecek | |
Metabolik hastalığı olan olgularda ayırıcı tanı, tam bir fizik/nörolojik muayene yapabilecek bulguları ve laboratuar sonuçlarını yorumlayabilecek | |
GİS kanaması olan çocuk hastada ayırıcı tanı, tam bir fizik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek | |
Yılan, akrep ve arı sokmalarını ile gelen olgularda ayırıcı tanı, tam bir fizik muayene yapabilecek bulguları yorumlayabilecek ve tedavisini düzenleyebilecek | |
Afet planlanmasına erken dönemde aktif bir şekilde yer almak ve afete müdahale etmenin 4 evresini açıklayabilecek | |
Çocuk acilde kraniyal görüntüleme metotlarının (BBT, MRI) endikasyonlarını açıklayabilecektir. | |
TASK İsimleri | |
Zehirlenme ve Kaza | |
Şok ve Siyanoz | |
Siyanoz |
Ağrı
Blok İsmi | Ağrı |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 6 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, ameliyathane, poliklinik, ünitelerde uygulamalar, hasta başı eğitim, klinik beceri eğitimi, hasta hazırlama, seminer, TASK’ sonu tartışma, bağımsız öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Ortopedi, fizik tedavi ve rehabilitasyon, nöroloji, anestezi ve reanimasyon, nöroşirurji, romatoloji, radyoloji disiplinleri tarafından yürütülmektedir. Ağrılı hastaya yönelik tanı ve tedavilerin öğrenilmesi ve hasta yönetim becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Travma, artrit, myalji, reaktif, septik, SLE, skleroderma vd., kristal artropatileri, osteoartrit, osteomyelit, romatoid artrit, skolyoz, kifoz, spondiloartropatiler, tortikolis,disk hernisi, kemik tümörleri, fibromiyalji spondiloartropatiler, vaskülit, kırık ve çıkık, kompartman sendromu, osteoporoz, extremite, omurga yaralanmaları gibi kemik, kas ve bağ doku hastalıklarını açıklayabilecek | |
Kemik, kas, bağ doku hastalık tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Eklemde ağrı ve şişlik yapan, dejeneratif, enflamatuar, enfeksiyöz, nörolojik nedenlerini, dejeneratif, inflamatuar, enfeksiyöz boyun, sırt ve bel ağrılarını açıklayabilecek | |
Şekil ve yürüyüş bozukluklarına neden olan hastalıkları özellikleri ile birlikte açıklayabilecek, tanısını koyabilecek | |
Akut, postoperatif, travmatik, visseral, kronik, nosiseptif, somatik, nöropatik, travmatik, vasküler, metabolik, malign, nöropatik ağrılar ile tünel sendromları gibi ağrı yapan nedenleri türlerini özellikleri ile birlikte açıklayabilecek, ağrı tanısı koyabilecek, ayırıcı tanı yapabilecek ve tedavi planlayabilecektir. | |
TASK’İsimleri | |
Yaygın ağrı | |
Baş ağrısı | |
Boyun ve sırt ağrısı | |
Eklem ağrısı | |
Kemik ağrısı | |
Kırık, Çıkık |
Sinir Sistemi Hastalıkları
Blok İsmi | Sinir Sistemi Hastalıkları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 6 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, video gösterimleri, hasta başı eğitim, servis, poliklinikte uygulamalar, hasta başı eğitim, bağımsız öğrenme, hasta hazırlama, TASK’ sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Nöroloji, nöroşirurji, ortopedi, fizik tedavi ve rehabilitasyon disiplinleri tarafından yürütülmektedir. Sinir sistemi ve bağlantılı olduğu kas iskelet sistemi ile ilişkili hastalıkların tanımı, sınıflandırılması, oluşum mekanizmaları, tanı yöntemleri, ayırıcı tanısı ve tedavi ilkelerini ve bu hastalıklarla ilgili konularının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Primer baş ağrısına neden olan etmenlerin ve hastalıkların özelliklerini açıklayabilecek tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek, sağlığı koruyucu önlemleri alabilecek | |
Sekonder baş ağrı neden olan etmenlerin ve hastalıkların özelliklerini açıklayabilecek, tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek, sağlığı koruyucu önlemleri alabilecek | |
Yansıyan (servikal disk, servikal spondiloz), santral veya primer fasiyal ağrı gibi diğer baş Ağrılarına neden olan etmenlerin ve hastalıkların özelliklerini açıklayabilecek, tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek, sağlığı koruyucu önlemleri alabilecek | |
Bilinç değişikliği yapan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, tanısını koyabilecek | |
Akut ve kronik güçsüzlük ve duyu kaybına neden olan etmen ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek | |
Akut ve kronik güçsüzlük ve duyu kaybı ile gelen hastaya tanı koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Periferik sinir basısı ve hasarına neden olan etken ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek | |
Periferik sinir basısı ve hasar tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Uyuşmaya neden olan etken ve hastalıkların özelliklerini açıklayabilecek | |
Uyuşma ile gelen hastaya tanı koyabilecek tedavi planlayabilecek | |
Nöbete neden olan etken ve hastalıkları açıklayabilecek nöbet tanısı koyabilecek | |
Dengesizlik, baş dönmesi ve titremeye neden olan etken ve hastalıkların özelliklerini açıklayabilecek, dengesizlik, baş dönmesi ve titreme ile gelen hastaya tanı koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Epileptik nöbet ve epilepsinin tanımını ve bunların sınıflamasını yapabilecek | |
Epizodik bilinç değişikliklerinin ayırıcı tanısını yapabilecek | |
Demans nedenlerini ve bunların özelliklerini açıklayabilecek | |
Alzheimer hastalığına tanı koyabilecek ve tedavisini tartışabilecek | |
Unutkanlıkla gelen hastalarda unutkanlığın boyutunu belirleyebilecek ve nedenlerini sayabilecek | |
Parkinsonizmin nedenlerini ve bunların özelliklerini açıklayabilecek | |
Parkinson hastalığına tanı koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
İstemsiz hareketleri tanımlayabilecek | |
Yürüme bozukluğunun ayırıcı tanısını yapabilecek | |
Titreme ile gelen hastalarda, titremenin nedenlerini sayabilecektir. | |
TASK isimleri | |
Periferik güçsüzlük | |
Santral güçsüzlük | |
Nöbet-Vertigo | |
Bilinç kaybı | |
Unutkanlık | |
Hareket bozuklukları |
Döküntülü Hastalıklar
Blok İsmi | Döküntülü Hastalıklar |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, servis, poliklinik, ünitelerde uygulamalar, hasta hazırlama, akılcı ilaç uygulamaları, hasta başı eğitim, akılcı ilaç uygulamaları, vaka tartışmaları, klinik beceri eğitimi, bağımsız öğrenme, izlem çalışmaları, TASK sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Deride döküntüye neden olan hastalıkları ve yarayı tanıyabilme, ayırt edebilme, tedavi edebilme, ilgili mesleki ve klinik becerilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Akne vulgaris, rekürren aftöz stomatit ve Behçet hastalığı paraziter hastalıklar, kontakt dermatitler, ürtiker, büllöz hastalıklar, sifiliz, mantar hastalıkları, papüllü skuamlı hastalıklar, reaktif eritemler, piyodermiler, deri tümörleri ilaç erupsiyonlarına neden olan elementer lezyonları faktörleri, klinik tipleri açıklayabilir, tanısını, tedavisini planlayabilecek | |
Yara iyileşmesi fazlarını, yara iyileşmesini etkileyen faktörleri açıklayabilecek, yaralanma ile gelen hastadan hikâye alabilecek, fizik muayenesini yapabilecek, tanı koyabilecek, yaralanma tedavisi ve izlemini planlayabilecek, yara pansumanını yapabilecek | |
Hastanın yara iyileşmesini etkileyebilecek sistemik hastalıkları değerlendirebilecek, yara bakım ve kapama yöntemlerini (deri greftleri ve flepler) açıklayabilecek | |
Yanık patofizyolojisini açıklayabilecek, yanık derecesini değerlendirebilecek, atel, pansuman gibi yanık tedavi ve izlem uygulamalarını yapabilecektir. | |
TASK İsimleri | |
Elementer lezyonlar | |
Papül-Plak-Skuam | |
Vezikül- Bül-Püstül-Yara |
Kadın Hastalıkları ve Doğum
Blok İsmi | Kadın Hastalıkları ve Doğum |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, servis, poliklinik, ünitelerde uygulamalar, hasta hazırlama, akılcı ilaç uygulamaları, hasta başı eğitim, akılcı ilaç uygulamaları, vaka tartışmaları, klinik beceri eğitimi, bağımsız öğrenme, izlem çalışmaları, TASK sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Gebe ve jinekolojik hastada tanı ve tedavilerin, ilgili pratik becerilerin öğrenilmesi, acil durumların ayırt edilebilmesi ve gerektiğinde uygun şekilde gönderilmesinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Vajinal akıntıya neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, tanısını koyabilecek, tedavi yapabilecek koruyucu önlemleri alabilecek | |
Vajinal kanamaya neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, tanısını koyabilecek tedavi yapabilecek koruyucu önlemleri alabilecek | |
Adet görememeye neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, adet göremeyen hastanın tanısını koyabilecek, tedavi yapabilecek, koruyucu önlemleri alabilecek | |
Normal gebelik takibini yapabilir, gebelikten korunma yöntemlerini açıklayabilecek. | |
Sorunlu gebeliğe neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek sorunlu gebelik tanısını koyabilecek, tedavi yapabilecek, koruyucu önlemleri alabilecek | |
Gebelikte hipertansiyona neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, gebelikte hipertansiyon tanısını koyabilecek, tedavi yapabilecek, koruyucu önlemleri alabilecek | |
Pelvik ağrıya neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, pelvik ağrı tanısını koyabilecek tedavi yapabilecek koruyucu önlemleri alabilecek | |
Pelvik kitleye neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, pelvik kitle tanısını koyabilecek | |
TASK İsimleri | |
1.Normal doğum | |
2.Anormal uterin kanama | |
3.Adet görememe |
Görme Bozuklukları
Blok İsmi | Görme Bozuklukları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, servis, poliklinik, ameliyathanede uygulamalar, video gösterimleri, klinik beceri eğitimi, hasta hazırlama, bağımsız öğrenme, seminer, TASK’ sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’ sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Toplumda sık görülen kırmızı göz, şaşılık ve kırma kusurları ile acil göz sorunlarına temel yaklaşım kazanılması, yapılması ve yapılmaması gereken işlemlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Optik nöropati kavramının tanımını yapabilecek, optik nöropatiye neden olan hastalıkları açıklayabilecek, optik nöropati tanısı koyabilecek tedavi planlayabilecek | |
Orbita hastalık özelliklerini açıklayabilecek, orbitada hastalık tanısını koyabilecek tedavi ve koruyucu işlemleri yapabilecek | |
Kırmızı göze neden olan bakteriyel, viral, alerjik etmenleri ve hastalıkları açıklayabilecek, kırmızı göz ile gelen hastaya tanı koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Keratite neden olan bakteriyel, viral, fungal, protozoal, alerjik etmenleri ve hastalıkları açıklayabilecek, keratit tanısı koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
Akut glokom krizine neden olan etmenleri açıklayabilecek, AGK tanısı koyabilecek | |
Üveite neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, üveit tanısı koyabilecek | |
Episklerit ve sklerite neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek | |
Gözü hareket ettiren kasları tanımlayabilecek | |
Göz hareketinden sorumlu sinirleri tanımlayabilecek | |
Kaymanın ön tanısını yapabilecek | |
Çift görmenin sebeplerini açıklayabilecek ve ayırıcı tanı yapabilecek | |
Ambliyopinin tanımını ve sebeplerini açıklayabilecek | |
Gerektiğinde hastayı göz hekimine yönlendirebilecek | |
Kimyasal göz travması ile ilk karşılaştıklarında doğru anamnez, doğru tanı koyabilme ve acil tedaviyi yapıp, uzmana yönlendirebilecek | |
Göz travmaları içinde kimyasal maddelerle yanıklarda, asit veya alkali ajanların yanık etkilerini, ayırıcı tanılarını ve uygun tedavi yapılmadığında oluşabilecek komplikasyonları açıklayabilecek ve hastaya acil tedaviyi uygulayabilecek | |
Gerçek hastada optik sinir patolojisinin klinik bulgu ve belirtilerini tanıtmak, hasta üzerinde gösterebilecek | |
Konjonktivit ve keratit ön tanısı koyabilecek | |
Konjonktivit ve keratit ayırıcı tanısını yapabilecek ve tanıya götürücü tetkikleri planlayabilecek | |
Konjonktivit ve keratit durumunda acil tedavi yaklaşımlarını sayabilecek | |
Konjonktivit ve keratit tedavi yöntemlerini açıklayabilecek | |
Glokom hastalığının geri dönüşümsüz körlük yapan bir hastalık olduğunu, farklı tiplerinin olduğunu açıklayabilecek | |
Konjenital formlarının olduğunu, bunun bulgularının ve semptomlarının neler olduğunu bilmeli, ayırıcı tanısını, erken tedavinin önemini açıklayabilecek | |
Glokomun sıklıkla semptomsuz tipinin görüldüğünü, sinsice körlüğe götürdüğünü, erken tanı ve tedavinin önemi, tedavi yöntemlerinin neler olduğunu açıklayabilecek | |
Akut Glokom Krizinin kırmızı göz ve baş ağrısı yapan nedenlerden ayırıcı tanısını yapabilecek ve acil tedavi için uzmana vakit kaybetmeksizin yönlendirebilecek | |
Kabarık ve sınırları silik diskin görüntüsünü tanıyabilecek | |
Marcus-Gunn pupillasını örneklerle gösterebilecek | |
Görme kayıplarında öykü almada önemli noktaları açıklayabilecek | |
Retina anatomisi ve bölümlerini açıklayabilecek | |
Retinam yırtık oluş mekanizmasını açıklayabilecek | |
Profilaktik tedavi yapılması gereken periferik retinal dejenerasyonları sayabilecek | |
Retinal yırtık belirti ve bulgularını açıklayabilecek | |
Retina dekolmanının belirti ve bulgularını açıklayabilecek | |
Mekanik göz travmalı hastayı değerlendirebilecek | |
Mekanik göz travmalı hastada gerekli görüntüleme yöntemlerini tespit edebilecek | |
Mekanik göz travmalı hastada olası acil klinik durumları tanıyabilecek | |
Mekanik göz travmalı hastada uygun acil müdahale yapabilecektir. | |
TASK isimleri | |
Kırmızı göz | |
Görme kayıpları | |
Travma- Şaşılık |
Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
Blok İsmi | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, servis, poliklinik, ameliyathanede uygulamalar, video gösterimleri, klinik beceri eğitimi, hasta hazırlama, bağımsız öğrenme, seminer, TASK’ sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK’ sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Kulak, burun ve boğaz ile ilgili sık rastlanan patolojilerinin oluşum mekanizmalarının, semptomatolojisinin, tanı ve tedavilerinin ve ilgili pratik becerilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Solunum sıkıntısına neden olan etmenleri ve hastalık özelliklerini açıklayabilecek, solunum sıkıntısı ile gelen hastanın tanısını koyabilecek, tedavi planlayabilecek | |
TASK isimleri | |
1.Boyunda şişlik | |
2.Boyun tıkanıklığı | |
3.İşitme kayıpları |
Psikiyatrik Hastalıklar
Blok İsmi | Psikiyatrik Hastalıklar |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ders Tipi | Zorunlu |
Blok Süresi | 3 hafta |
Eğitim Yöntemleri | Sunum, servis, poliklinikte uygulamalar, hasta başı eğitim, bağımsız öğrenme, hasta hazırlama, video gösterimi, vaka tartışması, TASK sonu tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri | TASK sonu performans (%20), klinik beceri sınavı (%20), hasta yönetim beceri sınavı (%20), teorik bilgi sınavı (%40) |
Bloğun Amacı | Erişkin psikiyatrisi, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları disiplinleri tarafından yürütülmektedir. Sık görülen psikiyatrik hastalıkları tanıyabilme, ayırt edebilme, hasta ve yakınlarıyla uygun iletişim kurabilme becerilerinin kazanılması ve dört farklı alandan birinde bilgisinin arttırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu bloğun sonunda öğrenciler; |
Psikotik bozuklukların (şizofreni, sanrısal bozukluk, şizoafektif bozukluk) özelliklerini, tanı ölçütlerini, tedavi yaklaşımlarını, sevk edilme ölçütlerini ve izlenmesini açıklayabilecek, uygulayabilecek | |
Duygu durum bozukluklarının (depresif bozukluklar, bipolar bozukluklar) özelliklerini, tanı ölçütlerini, tedavi yaklaşımlarını, sevk edilme ölçütlerini ve izlenmesini açıklayabilecek, uygulayabilecek | |
Gelişimsel bozukluklar (otistik bozukluklar, özgül öğrenme bozuklukları) ve Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun özelliklerini, tanı ölçütlerini, tedavi yaklaşımlarını, sevk edilme ölçütlerini ve izlenmesini açıklayabilecek, uygulayabilecek | |
Cinsel kimlik ve cinsel yönelim ayrımını yapabilecektir. | |
TASK isimleri | |
Gerçeği değerlendirme | |
Zevk alamama | |
Öğrenemiyorum |