b. Program Çıktılarının, Üniversite, Fakülte, Bölüm Misyon ve Vizyonu ile uyumunun sağlanması,
c. Program Çıktılarının TYYÇ (Türkiye Yüksek Öğretim Kurumu Yeterlilikler Çerçevesi) ile uyumunun gözden geçirilmesi,
d. Program Çıktıları ve Ders Öğrenme çıktıları ilişkilendirilmesi,
e. Öğrenme Çıktılarına Bağlı Olarak Öğretim Süreçlerinin Gözden Geçirilmesi,
f. Tercihan Eylül ayında Ara rapor oluşturulması için verilerin ve bilgilerin toparlanması,
g. Ölçme ve Değerlendirme araçlarının çeşitlendirilmesi, geliştirilmesi, hesap verilebilir ve şeffaf olması için verilerin toplanması (Anket, Görüşme, Seminer, Toplantı, Geri bildirim vs.),
ğ. Tercihan Ekim-Kasım-Aralık-Ocak-Şubat 2021-2022 İç ve Dış Paydaş Görüşlerinin Alınması ve Analizi
h. İç ve Dış Paydaş Görüşleri Doğrultusunda Programların Revizyonunn yapılması
i. Revizyon Çalışmalarının sonuç Raporunun Dekanlık aracılığıyla Koordinasyon Grubuna Gönderilmesi
Bu kapsamda Türkçe/İngilizce Tıp ve Tıpta Uzmanlık/Sanatta Yeterlilik Programlarında aşağıdaki konu başlıklarının gözden geçirilmesi
1. Programların Tasarımı/İzlenmesi ve Onayı
A. ProgramTasarımları ve Mevcut Programların izlenmesi
a. Programların Amacı
b. Programın öğrenme çıktılarıc. Program amacının TYYÇ ile uyumu
d. Program öğrenme çıktılarının TYYÇ ile uyumu
e. Ders Bilgi Paketleri
f. Öğrenme Çıktılarının gerçekleşme durumunun nasıl izleneceği
g. Program çıktıları hangi eylemlerle kazandırılabilir (yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri)
ğ. Program çıktılarının hangi eğitim türleriyle kazandırılabileceği
h. Program tasarımında fiziksel ve teknolojik olanaklar
B. Program Ders Dağılım Dengesi
a. İlke kural ve yöntemler
b. Zorunlu ders ve seçmeli ders dengesi
c. Alan ve Alan dışı ders dengesi
d. Kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma imkanı veren dersler
e. Ders sayısı ve haftalık ders saatlerinin uyumu, düzeni
f. Ders blgi paketlerinin amaca uygunluğu
C. Ders Çıktılarının Program Çıktılarıyla Uyumu
a. Ders öğrenme çıktılarının tanımlanması
b. Derslerin Öğrenme çıktıları ile program çıktılarının eşleştirilmesi
c. Ders öğrenme çıktılarının gerçekleştiğinin nasıl izleneceğinin planlanması
D. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı
a. Tüm derslerin AKTS değerinin Web üzerinden paylaşımı
b. Tüm derslerin AKTS değeri öğrenci iş yükü takibi ile doğrulanması
c. Staj ve mesleğe ait uygulamalar
d. Staj ve mesleğe ait uygulamaların kredi ve iş yüklerinin yeterliliğinin değerlendirilmesi
e. Öğrenci iş yükünün hesabında uzaktan eğitim
E. Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
a. Bütüncül bir ölçme ve değerlendirme sistemi
b. Ölçme ve değerlendirme için ana ilke ve kuralların tanımlanması
c. Öğrenme Çıktıları ile Ölçme ve değerlendire uyumu
d. Eğitim hizmetinin verilme biçimi ile ölçme ve değerlendirmenin uyumu
e. Öğretim yöntemleri ile ölçme ve değerlendirme uyumu
f. Sınav Uygulama güvenliği mekanizmaları
g. Ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve olanakları öğrenci-Öğretim elemanı geri bildirimlerine göre iyileştirilmesi
2. Öğrenci Kabulü ve Gelişimi (ÖSYM, Yatay Geçiş, Yabancı Öğrenci, vs.)
a. Öğrenci Kabulu İlke ve Kuralları
b. Kurallar Tutarlı ve Uygulamalar Şeffafmı?
c. Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilendirilmesi
d. Uluslarasılaşma politikasına paralel olarak hareketlilik destekleri, öğrenciyi teşvik, kolaylaştırıcı önlem ve Kredi Kaybı Olmaması yönünde uygulamalar
e. Program Çıktılarının onayı ve mezuniyet koşullarının açık ve anlaşılır şekilde tanımlanması
f. Program çıktılarının onayı ve mezuniyet koşullarının kamuoyu ile paylaşılması
g. Sertifikalandırma ve Diploma işlemlerinin tanımlı süreçlere uygun yapılması
3. Öğrenci Merkezli Eğitim, Öğretme ve Değerlendirme
1. Ölçme değerlendirme süreci, alternatif ölçme araçları
2. Eğitim türlerine uygunluk
3. Duyurulması, uygulanması, kontrolü, örenme çıktılarıyla uyumu, alınan önlemler
c. Öğrenci Geri Bildirimleri
1. Sistematik geri bildirim
2. Öğrenci-Öğretim Elemanı-müfredat
3. Genel memnuniyet
4. Geri bildirimlerin etkin kullanılması
5. Muhtelif Geribildirim Kanalları
d. Akademik Danışmanlık
4. Öğrenme Kaynakları
a. Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo, ders kitapları, çevrim içi/online kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve nicelikte, ulaşılabilir olarak öğrencilerin kullanımına sunulması
b. Öğrenme ortamı ve kaynakların kullanımının izlenmesi
c. Öğrenci ortamı ve kaynakları öğrenci gelişimini sağlar nitelikte mi?
5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
a. Her program, blok, ders için program amaçlarının ve öğrenme çıktılarının gerçekleşme oranının izlenmesi
b. Program öğrenme çıktılarının gerçekleşme oranının paydaşlarla birlikte değerlendirilmesi
c. Eğitim ve Öğretimle ilgili İngilizce/Türkçe Tıp Programımızın istatistiksel verilerinin periyodik ve sistematik izlenmesi
d. Mezun geri bildirimlerinin alınması değerlendirilmesi strateji geliştirilmesinde kullanılması
e. Mezunlarımızın genel başarı durumlarının sistematik ve periyodik olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi
f.Mezunların çalıştıkları ortamlarda kurum, amir, başhekim vs. değerlendirilmelerinin toplanması ve sistematik olarak değerlendirilmesi