Sosyal sorumluluk, kurumun toplumla ilgili görev bilincini ifade eder. Sosyal sorumlu fakülte, toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek görevlerinin olduğunun farkındadır. Toplumun sağlık hizmetlerini tanımlamada rol oynadığını kabul eder. Eğitiminde, halk sağlığı politikalarının ve sağlık belirleyicilerinin anlatıldığı derslere bu durumu yansıtır. OMÜ Tıp Fakültesi öğretim üyeleri, öğrencileri ve sağlık personeli ile birlikte sosyal sorumluluk projeleri tasarlamalı, uygulamalı ve değerlendirmelidir. Bu projelerin planlı, sistematik ve sürdürülebilir düzeyde olması kritiktir.
Bu bilinç ve yükümlülük doğrultusunda Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Sosyal Sorumluluk Kurulu, çalışma esas ve usüllerini belirlemiş, ilgili formlarını yapılandırmıştır:
PROJE ADI | Proje Bağlantısı |
---|---|
20250224 OMÜTF Sosyal Sorumluluk Kurulu_Çalışma Esas ve Usülleri | Proje Bağlantısı |
20250223 OMÜTF Sosyal Sorumluluk Kurulu Çalışma Takvimi & İşpaketi v1/20250224 | Proje Bağlantısı |
Proje Öneri Formu v1/20250224 | Proje Bağlantısı |
Proje Ekibi Raporu v1/20250224 | Proje Bağlantısı |
E-port Görevi v1/20250224 | Proje Bağlantısı |
Sosyal Sorumluluk Kurulu Etki Değerlendirme ve Geribildirim Raporu v1/20250224 | Proje Bağlantısı |
Sosyal Sorumluluk Kurulu’na başvuru yapan proje ekiplerinin proje önerileri aşağıda listelenmiştir. Mezuniyet öncesi eğitim programının ikinci sınıfına entegre edilen ‘Sosyal Sorumluluk’ çalışmalarına tıp fakültesinin her bir üyesi katılabilir.
PROJE ADI | Yürütücü Öğretim Üyesi | Yürütücü Tıp Öğrencisi | Proje Bağlantısı |
---|---|---|---|
2025/1 Gezegensel Sağlık Kavramından Ne Anlıyoruz? | Dr. Özlem MIDIK | Melisa KARAKISA | Proje Bağlantısı |
2025/2 Haklarımı Biliyorum Bilinçli Çocuk Güçlü Gelecek | Nilden Arslan | Sudenaz Arduç | Proje Bağlantısı |
2025/3 Kök Hücre Bağışçılığı Hakkında Neler Biliyoruz? | Şengül Tural | Talha Ay | Proje Bağlantısı |
2025/4 Otizmi Anlıyoruz, Hayalleri Paylaşıyoruz | Miraç Barış Usta | Zeynep Hande Emiroğlu-Mustafa Kavak | Proje Bağlantısı |
2025/5 Acil Durumlarda Temel İşaret Dili | Sercan Ergün | Proje Bağlantısı | |
2025/6 Güvenilir Gıda, Sağlıklı İnsan | Özlem MIDIK-Sibel Özçakmak | Fatma Nur Temur-Sezin Yorulmaz | Proje Bağlantısı |
2025/7 Minik Yürekler Hayata Yol Ver | Fatih Çalışkan | Zülal Arabacı | Proje Bağlantısı |
2025/8 Lise Öğrencilerine Yönelik Boğulmalarda İlk Yardım Eğitimi | Onur Aykaç-Fatih Çalışkan | Zülal Çolak | Proje Bağlantısı |
2025/9 Birinci Basamak Bilinci Oluşturma | Kürşat Şahin | Yakup Aygünlüer | Proje Bağlantısı |
2025/10 Antibiyotiklerin Doğru Kullanımı | Yeliz Tanrıverdi Çaycı | İbrahim Çetin | Proje Bağlantısı |
2025/11 Benim Yerim Senin Yanın, Yuvam Olur Musun? | Meltem Ceyhan Bilgici-Mennan Ece Pirzirenli | Azra Aluç | Proje Bağlantısı |
2025/12 El Yıkama Tekniği ve Teşviki | Kemal Bilgin | Zeynep Dilara Yüceldi | Proje Bağlantısı |
2025/13 İş Sağlığı ve Güvenliği | Özlem Terzi | Oruçhan Ay | Proje Bağlantısı |
2025/14 Tüberküloz Farket, Korun | Yeliz Tanrıverdi Çaycı | Deniz Koç | Proje Bağlantısı |
2025/15 Organ Bağışı Etkinliği | Kağan Karabulut | Taha Buğra Ünlüsoy | Proje Bağlantısı |
2025/16 Çocuk İstismarına Hayır | Gökçe Nur Say | Kaan Kızılarslan | Proje Bağlantısı |
2025/17 Aşı Karşıtlığına Karşı | Fatih Temoçin | Nur Kaygısız | Proje Bağlantısı |
2025/18 Otizm Spektrum Bozukluğunda Erken Tanının Önemi | Tuğba Ayçiçek Dinçer | Proje Bağlantısı | |
2025/19 Yaşlılarda Kas Kemik Sağlığı ve Osteoporoz | Ali Ekrem Aydın | Proje Bağlantısı | |
2025/20 Organ Bağışında Farkındalığı Artırmak | Kağan Karabulut | Taha Buğra Ünlüsoy | Proje Bağlantısı |
2025/21 Bebekler Güvende Olsun | Canan Seren | Proje Bağlantısı |